43-то издание на рали България изпълни мечтите на поколения автомобилни фенове. Най-после и трите стъпала на подиума са окупирани от българи. Димитър Илиев и Петър Гьошев направиха увлекателна битка в неделния ден и всеки взе по три етапни победи.

Лидерът от нощта Илиев все още не се бе събудил сутринта, когато неизлекуваният Гьошев атакува. Почувствал заплаха към позицията си, Митко отново стъпи здраво на десния крак и възстанови статуквото. На финала - победа за екипажа Димитър Илиев-Янаки Янакиев, изпреварили с 22,8 секунди Петър Гьошев-Димитър Спасов. Третият български "Супер" в ръцете на Крум Дончев и навигатора Петър Йорданов е трети, на минута и 1 секунда от Илиев.

Далеч назад, на повече от 4 минути от подиума остана Мачей Ржежник, чието Мицубиши се оказа с минута и 20 секунди по-бързо от "Супера" на Антонин Тлъстак. Топ-6 оформи Тихомир Стратиев, победител в клас А6. Доста назад от варненеца остана италианецът Франческо Парли със Ситроен DS3. Дамският екипаж, воден от Екатерина Стратиева е осми, Василис Гацос и Иво Даскалов затвориха топ-10.

На победителите честито, но 43-то издание на рали България вече не е онзи празник на автомобилния спорт, който бе преди. Доскоро известно като най-престижното състезание у нас, то привличаше цвета на европейския рали-спорт, а феновете все си мечтаеха един ден в това състезание за победата да спорят само българи.

Уви - денят дойде, но радостта от това някак си отстъпи на втори план. Защото вече имиджът на ралито не е същият, а протокола с резултатите се събира на една страница. Защото чуждестранните асове започнаха да ни заобикалят, а европейският шампион вече не се определя на Боровец.

Със сигурност една от причините е финансовата криза, но не е само тя. Нашите пилоти си свършиха работата, но сривът в реномето на състезанието отнема радостта им да премерят сили с най-добрите. Ето защо ни боли - и пилоти, и организатори, и фенове, и медии.

Автор: Юлия Илиева