Сезонът във Формула 1 е в заключителната си фаза. До края на най-дългия шампионат в историята на най авторитетната автомобилна надпревара остават само четири кръга, а битката за световната титла е в разгара си.
В последния месец обаче генералното класиране претърпя сериозна промяна. Пилотът на Ферари Фернандо Алонсо беше убедителен лидер, но в последните три състезания настоящият световен шампион Себастиан Фетел записа три поредни победи и вече заема първа позиция с преднина от 6 точки пред Алонсо.
Развитието на шампионата все пак изглежда логично, защото последната победа на испанеца бе преди почти три месеца. Може би дори самият Алонсо е забравил за успеха си в състезанието за голямата награда на Германия на 22 юли. От този момент нататък и по-точно след лятната пауза, колата на Ферари за пореден път изостана от своите конкуренти и сега този факт намира отражение и в класирането.
Ако трябва да бъдем честни, „червеният” болид нито един път през настоящия сезон не изглеждаше като най-добрата кола сред продуктите на всички 12 екипа. Трите успеха на Алонсо в Малайзия, Валенсия и Германия по-скоро бяха резултат от неговите брилянтни шофьорски умения, отколкото на бързата му кола.
Възможностите на двукратния световен шампион зад волана му позволиха да покаже постоянство, като пропусна да запише точки в само едно от първите 15 състезания.
Но в спорт като Формула 1 само шофьорските умения никога не са били достатъчни за световната титла. Сега за пореден път това се доказва и най-качественият болид в падока, този на Ред Бул, отново е лидер и изглежда като най-вероятния носител на шампионската титла в края на сезона.
В последните четири състезания в Индия, Абу Даби, САЩ и Бразилия екипът на Ферари е задължен да осигури на Фернандо Алонсо достатъчно добър болид, който може да бъде конкурентоспособен на австрийския тим на Ред Бул.
Испанецът определено не е човек, който обича да губи и със сигурност ще бъде изключително разочарован, ако изпусне първото място и не успее да се пребори за шампионския трофей.
Алонсо обаче е състезател с характер и поражението ще го амбицира още повече, но за Ферари евентуален провал ще бъде изключително неприемлив. Легендарният италиански тим няма световна титла във витрината си от 2007 година насам, когато с „червения” болид триумфира Кими Райконен.
Това е прекалено дълъг период без отличие за скудерията и със сигурност нов неуспех ще доведе до големи промени в щаба на отбора.
Нека обаче изчакаме оставащите четири старта, защото преднината на Фетел от 6 точки за момента не изглежда сериозна. Важното е от Ферари да оценят шанса си, защото такъв се появява рядко, още повече в комплект с най-добрия пилот във Формула 1.