Когато говорим с предприемачите от първото поколение в частния бизнес у нас, те казват с нескрита тъга, че децата им рядко имат интерес към семейния бизнес. Жената, с която ще ви запознаем днес пък смята, че семейството е най-силният ѝ стимул да се развива във фирмата. Тя е част от третото поколение на голяма търговска верига за продажба на уреди и казва, че това да се докажеш пред авторитетите в семейния бизнес е в пъти по-трудно, защото за тях винаги ще си останеш малкото момиченце.

Снимка: Евгений Милов

За баланса, семейството и ценностите в работата днес си говорим с Гергана Илиева, маркетинг директор, съпруга и жена, влюбена в маратоните и предизвикателствата.

„Моят път в компанията може би е бил предопределен още от 5-6-годишна възраст. Била съм на толкова, когато компанията е била основана от дядо ми и баща ми. Следователно може би цял живот съм знаела, че ще бъда част от тази компания“, разказва Гергана на екипа на „Жените на България“.

Снимка: Евгений Милов
Семейството си е семейство, бизнесът си е бизнес

Противно на общото мнение, че е по-лесно да се развиваш в кариерата, ако си част от семейството на основателите, Гергана казва, че в нейната фамилия, за да ти дадат отговорност в бизнеса, трябва да се докажеш.

Тя започва от най-ниското ниво във веригата – продавач консултант, помага в магазините, въвежда фактури в офиса, помага на продуктовите мениджъри и постепенно разбира, че това не е нейната сила. Открива вдъхновението в това да има възможността да вземе отношение за това как изглеждат магазините, банерите, телевизионните реклами и така започва да се занимава с маркетинга на компанията и вече от 7 години е начело на отдел „Маркетинг и реклама“.

Снимка: Евгений Милов

Преди 6 години Гергана се заема с трудната задача да смени логото, с което компанията се е идентифицирала цели 25 години. По нейни думи в онзи етап старото лого и цветове вече не отговарят на променящата се дигитална среда и иновации.

„Беше много смела постъпка. Според мен за дядо ми това беше много голям риск, но това се отплати с много сериозен успех. Смятам, че тогава бяхме забелязани от младото поколение. След това тази борба да се доказвам, вече я няма и те ми имат пълното доверие“, казва тя.

Снимка: Евгений Милов

Третото поколение е доста ангажирано и освен Гергана, в семейния бизнес остават брат ѝ, сестра ѝ и двамата ѝ братовчеди. В работата смело влиза и четвъртото поколение, в лицето на племенницата ѝ, която започва стаж и подобно на собствения ѝ път в компанията, днес тя въвежда фактурите, а е само на 16.

„Като малки празниците ни бяха като мини оперативки. Винаги съм слушала как родители ми си разказват какво се случва в магазините.  Сега в момента, никога не съм очаквала, но и ние, когато се съберем на празници започваме да коментираме същите неща“, казва Гергана.

Снимка: Евгений Милов
Да пораснеш заедно с компанията

Заради разрастването на бизнеса, миналата година компанията мести логистичния си център на ново място, а Гергана казва, че още при първото си влизане в новия склад, се пренася в детството.

Снимка: Евгений Милов

„Като малки с брат ми и сестра ми ходехме в едно малко магазинче на „Гоце Делчев“, където работеше майка ми. То беше буквално разделено на две – малко складче и магазин със стока. Като малки деца, бързо ни доскучаваше и започвахме да се катерим по хладилниците и по печките. Те имат една много характерна миризма на кашон и стиропор. В момента, в който миналата година влязох в новия склад, се пренесох в онзи така емоционален момент от детството ми“, казва Гергана.

Снимка: Евгений Милов
Високо напрежение