Renault въвеждат на пазара изцяло новата лимузина Talisman. Новият луксозен автомобил идва на мястото на Laguna и на по-големия Latitude, разработен в Южна Корея в партньорството на Renault със Samsung Motors. Идеята на Talisman e да възвърне позициите на френския производител в луксозния клас. Съвпадението на името с модел, който вече се продава в Китай от няколко години, едва ли е било случайно и говори за плановете на марката за глобално присъствие в т.нар. D-сегмент.
На външен вид Talisman следва естетическия език на марката, постулиран с моделите Еspace (за съжаление, не се предлага в България) и Kadjar. Пропорциите са динамични, като същевременно моделът запазва традиционно френското и гарантира много пространство – Talisman е сред лидерите в сегмента си с багажник от 608 литра. В интериора световен дебют правят широките предни седалки, проектирани с мисъл за самолетните кресла в бизнес класата. Вентилацията за повече комфорт в летните месеци не е иновация, но технологията, с която седалката приема формата на полутвърд, устойчив, гъвкав и олекотен корпус, е изцяло нова.
В интериора Talisman демонстрира желанието на Renault да отговори на актуалната мода за максимално разнообразие от електронни помощници. Така вместо конвенционални “часовници”, арматурното табло на Talisman е със 7-инчов дигитален прибор, който изобразява оборотомер и километраж, но и свързана друга информация като картата на навигационния софтуер например. В комбинация с 8,7-инчовия екран в централната конзола (познат от новия Espace) новото Renault отговаря на конкуренцията от Германия, която инвестира постоянно в подобрения на мултимедията и електрониката в автомобила. Други екстри, които правят дебют с Talisman, са адаптивен темпомат (настройващ скоростта на движение според скоростта на автомобилите пред вас), цветен хедъп дисплей, с който виждате скоростомера отразен в предното стъкло пред водача, както и система за автоматично паркиране чрез натискане на един бутон.
Като автомобил Talisman е позициониран една идея по-високо от досегашната Laguna. За задвижването му обаче ще се грижат модерните малолитражни двигатели на Renault. Така на бензиновия фронт дебютират модификациите на 1,6-литровия турбобензинов агрегат с мощност съответно 150 и 200 конски сили. Те ще се предлагат в комбинация с изцяло нова 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
При дизелите Talisman ще се предлага с 1,5-литровия мотор, познат от други модели на Renault и с мощност от 110 конски сили. Той ще може да бъде поръчан с ръчна 6-степенна скоростна кутия или 6-степенна автоматична с двоен съединител. Позиционирането на този модел е насочено основно към бизнес клиенти, като е много вероятно при него да има и най-добро съотношение на цена и икономичност на шофиране.
Истинско внимание обаче заслужават новите модификации на 1,6-литровия дизелов мотор на Renault, който ще се предлага както в изпълнение с една турбина, мощност от 130 конски сили и комбинация от 6-степенна ръчна скоростна кутия или 6-степенна автоматична с двоен съединител. Същият агрегат, но с две турбини, ще достига мощност от 160 конски сили. Озадачаващ е планът на Renault да предлага като опция за автоматик само 6-степенната кутия с двоен съединител. Вероятно на по-късен етап тя ще бъде заменена от по-модерните модификации на марката със 7 или повече предавки. Всички дизелови двигатели на Talisman ще са оборудвани с NOx-филтър и филтър за твърди частици.
Talisman запазва една от иновациите на отиващата си Laguna – управлението на четирите колела 4Control с активно окачване. При тази система задвижваните предни колела са подкрепени от завиващи задни колела, като по този начин се постига по-висока стабилност в завой и отлично пътно поведение. В градска среда, от своя страна, системата позволява на дългия 4,85 м автомобил по-голяма маневреност в тесните малки улички.
Продажбите на новия компактен, луксозен седан на Renault в Европа ще започнат от края на годината. Моделът ще се произвежда в завода в Дуе, Франция, където се правят всички луксозни модели на Renault.