Климатичните и природни дадености на България ни поставят сред страните, които предлагат чудесни възможности за развитие на различни форми на туризъм. Къде обаче се намира страната ни на световната туристическа карта - вижте в рубриката „Мисия 360“.

Често пъти критикуваме собствения си туризъм и практики не без основание. От друга страна, у нас се предлага и създава качествен туристически продукт и е постигнато не малко. Това е причината да вървим напред и страната ни да е посещавана от все повече туристи от различни страни.

„Това, което ги впечатлява в България са пластовете от цивилизации и от различни култури, на които са живели по нашите земи. На второ място е нашата природа. Ние трябва да направим продукт, който трябва да бъде осъществим на първо място и да бъде атрактивен, и да бъде спазен. Работата на един туроператор е да комбинира работата на различни контрагенти - транспортни фирми, ресторанти, забележителности, музеи и преживявания, екскурзоводи. Липсата на екскурзоводи в България е много голям проблем“, казва Венелин Попов, управител на туроператорска фирма.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Формите на предлаган туризъм у нас са най-различни - планински, морски, бавен и културен туризъм, СПА и приключенски.


През 2023 година отбелязваме 55% ръст на чуждестранните туристи, казва Юлиана Йорданова, началник отдел „Туризъм“ в община Пловдив.

У нас не е трудно да чуеш испанска реч в градове като София, Еелико Търново и Пловдив. Причината е, че до Коледа у нас са пребивавали над 72 000 испанци, което бележи ръст с предходни периоди.

„Всъщност испанците попадат в топ 10 на генериращите пазари за Пловдив, но не са само те. Радваме се на туристи от Румъния, Франция, Израел, Италия и Обединено Кралство“, сподели Юлиана Йорданова.

Без природа не може да има туризъм, а използването на природните ни дадености за предлагане на качествени храни се налага от редица туроператори у нас.

„Предимствата на Албена не са само един от най-хубавите плажове, но това, че сме разположени в буферната зона на националния резерват „Балтата“, в който сме си поставили за цел да опазваме хабитатите и биоразнообразието. Съумяваме да затворим кръга на предлаганите услуги и в последните 7 години сме влагали по едно евро от всяка една нощувка и изцяло сме завършили стратегията си от фермата до масата“, разказва Красимира Стоянова изп. директор на „Албена тур“.

„Ние участваме навсякъде в огромна конкуренция и трябва много ясно да се разбере, че туризмът е един изключително конкурентен сектор. Всяка година ние се конкурираме пред големите туроператори и в своите държави те имат ранг на институция, особено държавите, които са източник за входящ за България туризъм“, заяви министърът на туризма Зарица Динкова.

Въпрос на големи усилия е кой ще спечели повече туристи.

„За северните държави е много важно да осигурят на гражданите си по-здравословна почивка в по-слънчева страна. От друга страна, тези държави, които могат да предложат тази услуга се конкурират за този входящ туризъм. Туризмът е важен сектор от икономиката, но всъщност политическото му значение е визитката, витрината на една държава“, допълни Зарица Динкова.

Големият туристически форум показва, че българският туризъм не работи сам за себе си, а се намира в много конкурентна среда. 

„Позитивизмът, особено в една индустрия, която е базирана на гостоприемството, е винаги е изключително важен. Трябва да сме позитивни, да работим заедно и така ще покажем по най-добрия начин всичко това, което прекрасната ни България предлага“, каза още министърът на туризма.

Туризмът е нашата визитка и е важно да работим заедно, за да върви напред.