Международната автомобилна федерация (ФИА) официално постанови няколко промени във Формула 1 през 2013 година.
През новата година отборите ще трябва да се съобразяват с няколко нови правила около своите болиди, които все пак се очакваха.
Ето и кои са те:
- Системата за двоен DRS вече е забранена. Нормалната DRS системата позволява изменение на ъгъла на задното крило, което подобрява скоростта. Двойният DRS бе въведен от Мерцедес и от самото му начало предизвика доста дискусии, които сега намират своя край.
- Забранява се използването на DRS системата по време на квалификациите. Системата бе особена полезна в борбата за място на стартовата решетка, но вече няма да може да бъде използвана от съображения за сигурност.
- Ще бъдат въведени нови тестове за огъване на предното крило. Досега тестът представляваше да се сложи тежест от 102 килограма върху 2 точки от предното крило, при които то не трябваше да се огъва повече от 10 милиметра надолу. Сега се въвеждат още 2 нови точки върху крилото, от които ще се прави въпросното измерване за огъване.
- Премахва се чупка на носа на предното крило поради естетически причини. Проучване на ФИА показало, че феновете не харесват този вид на болидите.
- Минималното тегло на болидите се увеличава от 640 кг, на 642. Причината е разликата в теглото на новите гуми през 2013-а.
- Премахва се разрешението автомобил да спира на пистата в квалификация при форсмажорни обстоятелства. ФИА ще изчислява колко гориво е било необходимо, за да стигне колата до питовете и ще го прибавя към задължителния минимум от един литър, който трябва да се предостави за проверка на представителите на федерацията.
- Вече ще отпадат по 6-има състезатели в 2-те фази на квалификациите. Досега те бяха по 7, но промяната заради оттеглянето на Испания Рейсинг и намаляването на участниците от 24 на 22.