Размяната на гуми в комбинация с ниско налягане и екстремен ъгъл на сходимост са причините за инцидентите по време на Гран При на Великобритания, обявиха от "Пирели".

От компанията са категорични, че отборите са монтирали погрешно задните джанти, като анализът им доказва, че всички потърпевшите болиди са били с разменена дясна за лява гума. От "Пирели" декларираха, че този сезон смесите са с асиметрична структура и не са взаимозаменяеми.

Италианските специалисти са категорични, че проблемите са възникнали и заради използването на по-ниско от препоръчаното налягане, като при това положение отборите са подложили гумите на по-голямо натоварване. Според "Пирели" е използван и екстремен ъгъл на сходимост, върху който компанията няма контрол, а подобен избор може да се окаже опасен при определени обстоятелства.

Доставчикът настоява ФИА да определи комисар, който да следи изпълнението на изискванията за гумите, според осигурителните стандарти. След края на сезона "Пирели" ще предложи вариант за пълен достъп до данните на болидите за налягане, температура и ъгъл на сходимост на гумите.

В неделя в Германия ще се използват задни гуми с кевларен пръстен, вместо досегашните с метален обръч, като размяната им ще бъде напълно забранена. Предните гуми остават непроменени.

От Гран при на Унгария ще се въведат нови смеси със симетрична структура и идентична конструкция на тази от миналия сезон. Гумите ще бъде тествани от титулярните пилоти и с настоящите им болиди по време на изпитанията за млади състезатели на Силвърстоун между 17 и 19 юли.