След вълнуващото състезание в Австралия, тази седмица предстои старт номер 2 в календара на Формула 1. Звездите на автомобилния спорт вече са в Малайзия за надпреварата, която е на пистата "Сепанг" в неделя (24 март) от 10:00 часа.
Преди седмица Кими Райконен с Лотус зае първата позиция на "Албърт Парк" и сега водещите отбори ще трябва да помислят за промяна в стратегията си, ако искат да постигнат нещо повече в Азия.
Според специалистите една от възможностите, е да вземат пример от екипа на Лотус, който завърши състезанието в Австралия с една смяна на гуми по-малко, което в крайна сметка се оказа решаващо за успеха.
Времето в Мелбърн беше хладно и Лотус се представи впечатляващо. За сравнение - през миналата година Кими Райконен и компания записаха добри резултати при доста високи температури в Малайзия и Бахрейн. Ако този тим все още разполага с рецептата как да се справи с топлината в гумите, то шансовете за ''дежавю" с първия старт за годината, са значителни.
Дължината на пистата ''Сепанг'' е 5,5 км. Надпреварата включва общо 56 обиколки, които се равняват на разстояние от 310 км. Трасето е с 15 завоя, като първият е десен. Максималната постижима скорост е 312 км/ч при положение, че се използва системата DRS (чрез нея се отварят въздуховоди в задното крило, които отвеждат въздуха обратно до предното, намалявайки неговата притискателна сила на правите и по-този начин се увеличава максималната скорост). При отсъствие на горепосочената система - максималната скорост е 300 км/ч. Необходимото гориво за това състезание е около 153 литра. Изчислено е, че един престой в бокса отнема средно 22,5 секунди.
Пистата "Сепанг" е дело на германският архитект Херман Тилке. Първи и трети сектор се характеризират със своите дълги прави участъци и остри завои, докато вторият позволява по-висока скорост в завоите.
Статистиката показва, че Фернандо Алонсо (Ферари) е приключвал състезанието като победител цели три пъти. Себастиан Фетел (Ред Бул) и Кими Райконен (Лотус) са триумфирали два пъти, а пилотът на Макларън Дженсън Бътън има на сметката си един успех.
При конструкторите най-много победи на "Сепанг" има Ферари - общо шест, следван от Макларън и Ред Бул с по две.
Пилотът на Ред Бул Марк Уебър традиционно се представя добре в Малайзия и е сред фаворитите за спечелването на полпозишън. Разбира се, към лидерската позиция сериозни претенции имат и от екипите на Мерцедес, Ферари и Лотус.
От Пирели препоръчват използването на твърди и средно меки гуми. На първото състезание за годината със средно меки гуми болид на Заубер направи най-много обиколки - 30, докато Кими Райконен завъртя най-бързата обиколка.
Има няколко съществени разлики между пистите в Австралия и Малайзия. На трасето "Сепанг" са по-високи температурите, настилката е по-груба и има наличие на средно бързи и бързи завои, които може да се окажат решаващи за класирането, ако завали дъжд (през миналата година стартът на състезанието се забави поради тази причина, като бяха пуснати и колите за сигурност).
Прогнозита за неделя са, че времето ще бъде горещо с влажност на въздуха от 30 %. Тук трябва да споменем, че температурата на трасето се покачва до 45 градуса.
За "Сепанг" е от значение използването на системата КЕРС (за възвръщане на кинетична енергия), тъй като разстоянието от старта до първия завой е повече от 600 метра. През миналата година най-добре потегли Кими Райконен, който успя да се изкачи с цели три места в първите метри на надпреварата.