Много труден за прогнозиране се очертава новият сезон във Формула 1, поне ако се съди по всичко онова, което се случва на пистата Херес в Испания през тази седмица.
Правилата за 2014 г. се промениха драматично, като атмосферните двигатели 2,4 литра V8 бяха заменени с нови 1,6-литрови турбоагрегати. Но към новите мотори вече има интегрирани две нови подсистеми за акумулиране и използване на енергията – при спиране и при въртенето на турбото. Те са означени като MGU-K и MGU-H и трябва да работят така в синхрон с двигателя с вътрешно горене, че да може състезанието да бъде направено с точно 100 кг гориво или с около 30% по-малко отколкото в предишните сезони.
Пилотите обаче ще имат възможност да използват електрическата енергия не в рамките на 6,7 сек, а почти в 1/3 от всяка обиколка. Успехът ще зависи именно от начина на разпределение на енергиите. Тази от въртенето на турбото пък ще се ползва и за запазване на оборотите в него, когато пилотите отнемат газта.
Всичко изисква напълно нови системи за управление на процесите, по-големи батерии и т.н.
Именно във връзките между отделните компоненти, в зареждането на батериите при спиране новата задвижваща система на Рено създаде проблеми в първите дни на тестовете и това повиши много напрежението в тима на световните шампиони от Ред Бул.
Непобедимият в последните 4 години Себастиан Фетел направи само 3 обиколки в първия ден, в сряда едва 8, а в четвъртък новият му съотборник Даниел Рикиардо бе само с нови 3 тура и без нито един от тях не бе пълен.
На този фон далеч по-добро изглежда представянето на големите съперници от Ферари, Мерцедес и Макларън. Ферари изглеждат много стабилни и засега спокойни. В първия ден завърналият се в тима Кими Райконен бе най-бърз и направи най-много обиколки.
В сряда Дженсън Бътън пък бе над всички с новия Макларън, който също като Ред Бул имаше проблеми във вторник, но след това нещата се оправиха.
При Мерцедес пък предното крило на Люис Хамилтън се счупи в първия ден и това го спря. В сряда обаче Нико Розберг и на следващия ден отново Люис направиха много обиколки, и то с добра скорост.
Всеки тур е важен, защото колите имат и много други промени, гумите също са нови и всичко трябва да се напасне добре преди началото на новия световен шампионат през март.
Специално за zonasport.bg от Херес, Иван Тенчев, clubS1.bg