Световният шампион Себастиан Фетел спечели първи старт за сезона във Формула 1, след като победи своя съотборник Марк Уебър в състезанието за Гран при на Малайзия. Германският пилот на миналогодишните първенци от Ред Бул завърши 56-те обиколки на 310.408-километровата писта с време 1:38:56.681 часа, изпреварвайки с 4.298 секунди австралиеца Уебър.
Фетел успя да изпревари Уебър едва десет обиколки преди края със страхотна маневра, която оформи впечатляващ край на ожесточената битка помежду им. Именно този риск обаче предизвика недоумение в отбора на Ред Бул и дори гневна реакция от страна на директора Кристиан Хорнър, който повиши тон чрез радио връзката на тима: "Това е глупаво, Себ, стига".
Това обаче се случи, след като 3-кратният шампион се оплака, че Уебър е прекалено бавен и му пречи.
Германецът започна по отличен начин надпреварата в Малайзия, след като успя да задържи първото място от пол-позишън. Мократа настилка обаче изигра лоша роля за Фернандо Алонсо, който не успя да удържи своя болид при изпреварване за второто място срещу Фелипе Маса и се удари във Фетел, което увреди голяма част от предницата.
Изненадващо, испанецът не се прибра в бокса на Ферари в края на обиколката и първото предположение беше, че той ще остане за още един тур на пистата и след него ще смени гумите си с такива за сух асфалт, защото влагата беше почти изчезнала. Въпреки неговите желания обаче, този ход се оказа грешен и Алонсо изгуби контрол върху своята машина.
На трето място в състезанието завърши Люис Хамилтън, който предизвика много усмивки на пистата със своя болид на Мерцедес. Любопитният момент се получи в осмата обиколка, когато британецът спря в бокса, но не на своя тим, а на бившия си Макларън. Все пак, временното объркване не спря Хамилтън и той завърши на 12.181 секунди зад Фетел, докато неговият съотборник Нико Розберг остана извън подиума с четвърто място.
В петата обиколка Фетел стана първият пилот, който премина на сликове, но този ход се оказа твърде ненавременен и германецът започна да изпитва сериозни проблеми в някои от по-мокрите участъци на пистата. Последвалата смяна на гуми при всички пилоти даде отличен шанс на Уебър за стапяне на пасива, а той направи дори повече - успя да изпревари Фетел, Розберг и Хамилтън, чиято комична грешка не му коства много секунди.
Подреждането в челото не претърпя сериозни промени при следващите няколко обиколки, като дори щабът на Ред Бул не бързаше с издаването на отборна заповед при оплакванията на Фетел. Уебър излезе от последното спиране в гаража на своя тим в 44-ата обиколка и успя да спре инерцията на Фетел, но два тура по-късно германецът се справи със съпротивата на своя съотборник и спечели състезанието за 1:38:56.681 часа.
Междувременно, Хамилтън и Розберг спретнаха впечатляващ дуел на второто място, преди германецът да получи нареждане от Мерцедес за отстъпление и спестяване на допълнителни главоболия. Подобни поводи за двойна радост отсъстваха в отбора на Форс Индия, който получи сериозни технически проблеми при смените на гуми, попречили на Адриан Зутил и Пол ди Реста да завършат.
Хаосът в пит-лейна костваше много и за други отбори. Камерите уловиха сблъсък между болиди на Торо Росо и Кетъръм, както и лошо сложена гума върху автомобила на Дженсън Бътън. Първоначално британецът загуби няколко секунди, а по-късно оттегли своя Макларън от надпреварата.
Фетел води в генералното класиране при пилотите с актив от 40 точки, а Кими Райконен е втори с 31, след като завърши на седмо място в състезанието в Малайзия след победата си от миналата седмица. Подреждането ще остане в този си вид в следващите три седмици, защото те са почивни за отборите и пилотите от Формула 1.
Третият старт за сезона е насрочен за 14 април, а домакин на състезанието е Шанхай, Китай.