Единствените двуместни болиди в света ще пристигнат за първи път в България, за да участват на SPEED FEST 2006. Шоуто ще се проведе от 22 до 24 септември на самолетна писта “Божурище” край София. Двете формули са собственост на отбора на Минарди и ще бъдат управлявани пред българската публика от Жолт Баумгартнер – пилот с опит в 20 старта за екипите Джордан и Минарди във Формула 1. Това е първата по рода си проява, която ще се организира в България. Никога досега феновете на Формула 1 у нас не са наблюдавали болид от Гран при в движение при скорост около 300 км/ч. Екипът пристига от Англия с оборудване за цял завод и 30 души персонал – механици и инженери. Така за първи път в България феновете на високите скорости ще могат да чуят рева на повече от 700 конски сили, да видят в непосредствена близост неописуемото ускорение, и ще имат уникалният шанс дори да се повозят на задната им седалка. 40 от посетителите на SPEED FEST 2006 ще имат възможността да спечелят демонстрационни возения с приблизителна скорост 300 км/ч. Билетите за шоуто в края на септември са с цена 7, 15 и 45 лева, а щастливците, които ще имат възможността да седнат в кокпита ще бъдат изтеглени чрез томбола. Продължителността на отделните сесии в колата ще бъде около 15 минути.

""/Пътят към мечтаното ускорение започва с попълването на декларация, че кандидат-пасажерът е запознат с риска, който поема. След това се измерват кръвното му налягане и пулсът. За кандидатите над 45 годишна възраст се прави и кратко функционално изследване на организма, включващо и електро-кардиограма. Всеки кандидат трябва да отговаря и на някои физически изисквания, за да се осигури безопасността: ръст от 158 до 180 см; тегло до 80 кг; обиколки (вкл. на раменете), не по-големи от 139.7 см., но се запазва и възможността за индивидуална оценка на всеки отделен кандидат. Непосредствено преди самото возене пътникът получава пълен комплект за преобличане - чорапи, бельо, състезателен екип, обувки, ръкавици, боне и каска, изработени от огнеупорния материал номекс. Всичко това е много важно за сигурността на пилота и пътника. Натоварването, което те изпитват при ускорение, спиране и завиване, е 3 пъти земното притегляне – повече, отколкото в излитащ самолет.

SPEED FEST 2006 ще постави София в списъка на мегаполисите, в които са се провеждали атрактивните демонстрации с двуместни формули – Йоханесбург, Барселона, Лондон, Мелбърн, Куала Лумпул, Хелзинки. Сред пилотите, управлявали автомобилите, които идват в България, са настоящият световен шампион Фернандо Алонсо, 7-кратният световен шампион Михаел Шумахер, както и станалите вече легенди в този спорт Найджъл Менсъл, Деймън Хил, Емерсон Фитипалди.

""

Програмата на SPEED FEST 2006 ще бъде обявена допълнително и ще бъде качена на официалния сайт на SPEED FEST 2006/ Освен Формула 1, програмата на SPEED FEST 2006 предвижда още:

- Formula 3 – демонстрация на единствения български пилот и отбор в италиянската F3 – Владимир Арабаджиев;
- Картинг писта;
- Училище за пилоти – мъже и жени;
- Виртуални състезания заедно със SONY Playstation;
- Rally автомобили;
- Двуместен пистов мотоциклет;
- Каскади с автомобили;
- Избложба на ретро автомобили;
- Off-road демонстрации;
- Eкзотични автомобили;
- Drag Racе и Тунинг експо, благодарение на Българска Федерация „Драг Рийсинг”;
- Drifting.
- Акустично шоу (феновете ще могат да чуят рева на двигателя Cosworth Racing JD V10, чиято сила на звука достига 130 dB.

""/Двуместните формули съществуват от около 15-тина години и са разработени специално за популяризиране на спорта. В момента единствените активни машини са тези на Минарди, след като тази на Макларън е извадена от употреба, а машината на Ферари е триместна. Двигателят, както и при състезателните формули, има живот под 4 хил. км, при петкратна смяна на маслото, след което се нуждае от основна ревизия. За сравнение - животът на обикновените двигатели е около 300 хил. км. Цената на двигателя Cosworth Racing JD V10 е над 300 000 паунда или близо 1 млн. лв. Смята се, че разходът на гориво може да достигне до 80 литра на 100 км. Разликата между състезателните и двуместните формули е минимална – в дължината на междуосието, в кокпита и с 10 % по-високото тегло. В ускорението и скоростта разликата е минимална, като те зависят най-вече от състоянието и дължината на трасето.

Очаква се на пистата в Божурище двуместната формула Минарди да достигне 300 км/ч. Дължината на избраното трасе е около 2 км, което ще позволи на късметлиите да почувстват истинската сила и скорост на Формула 1.

В резултат на непрестанното техническо усъвършенстване светът на Формула 1 сякаш се отдалечи от своите безбройни фенове. Любителите на този спорт често пътуват стотици километри само за да зърнат своите кумири – инженери, пилоти, мениджъри на отборите. Двуместната формула представлява приятелски жест за сближаване на този толкова красив спорт с неговите почитатели.

""

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА ДВУМЕСТНИЯ БОЛИД НА МИНАРДИ:
Шаси:
Карбон с алуминиева пчелна пита.

Двигател:
Cosworth Racing JD V10 (72 градуса)
3.0 л работен обем
Мощност над 700 конски сили
Максимални обороти – над 16 000
Електронна връзка между педала на газта и двигателя

Окачване:
Горен и долен носач на предна и задна ос
Напълно регулируеми амортисьори Koni
Пружини Eibach

Джанти и гуми:
Магнезиеви джанти; предни 12 инча Х13 инча; задни – 13.75 инча Х13 инча
Гуми – Bridgestone Potenza

Спирачки:
AP Racing - 6-бутален спирачен апарат
Hitco – карбонови дискове и накладки

Скоростна кутия:
6 степенна, надлъжно разположена правозъба кутия с последователно подредени предавки
Пневматично задвижван механизъм за превключване от волана
Xtrac зъбни колела, валове и диференциал

Съединител
AP Racing, карбонов, многодисков;

Електроника
Pi System 5 + телеметрична система

Тегло: 545 кг без пилот, пасажер и гориво
Междуосие – 3370 мм
Дължина – 4870 мм
Височина – 980 мм
Ширина предна ос – 1800 мм
Ширина задна ос – 1800 мм
Максимална скорост над 330 км/ч в зависимост от предавателните числа и трасето