Истината понякога боли, но светът се променя и всички трябва да се движим в крак с тенденциите. Бившият пилот на Уилямс Александер Вурц обаче, като човек символ на коректността и честното поведение, е категоричен, че Формула 1 вече не е същата и това има значение. Според ветерана, който може да се похвали с една от най-внушителните визитки в падока, спорта вече е просто бизнес, в който емоциите са мираж.

"Емоциите вече нямат място във Формула 1, заяви 33-годишният състезател. - Спортът е тежък и безмилостен, и вече се е превърнал в странна трибуна на политически интереси. Останах шокиран, когато се запознах с това колко зле всъщност могат ""да се държат с теб. Изглежда, че характерът на модерния пилот от Формула 1 не съществува в мен."

Вурц прекрати своята състезателна кариера преди последното състезание за годината в Бразилия. Това му решение не бе пропуснато от спекулации и слухове, които предполагаха, че Уилямс са изгонили своя пилот за комепнсация на своите партньори от Тойота, лансирайки тяхното протеже Казуки Накажима за надпреварата в Интерлагос.

Алекс обаче напусна с гордо вдигната глава Гран При, напомняйки, че все пак благодарение на престоя си в най-авторитетната автомобилна надпревара на планетата, се е запознал с превърналата се в негова жена по-късно - Джулия, която е работила като пресаташе на Бенетон.

"Невъзможно е да имаш приятели във Формула 1. Останах в добри взаимоотношения само с Педро де ла Роса, Джанкарло Фисикела и Нико Розберг", завърши той.

Александер Вурц започва своята кариера като титуляр във Формула 1 през 1997 година за тима на Бенетон, когато в три състезания заместваше Герхард Бергер. Австриецът взема участие в ГП на Канада, ГП на Франция и ГП на Великобритания, където се качва на подиума и печели ценни 4 точки за своя отбор. През следващия сезон получава кокпита за цялата година и записва 17 точки, оставайки 8-мо място в крайното класиране. Той записва внушителните пет класирания на четвърто място и бива определен за една от бъдещите звезди на спорта. През следващите 1999 и 2000 г. обаче Бенетон биват сполитани от множество промени, които оказват негативно влияние върху Вурц. Той не успява да се представи на ниво и успява да спечели едва 5 точки в двата си сезона.

От 2001 година е тест-пилот на Макларън-Мерцедес, като получава шанс за изява едва през 2005 година, когато в Гран При на Сан Марино се състезава на мястото на контузилия се в тенис мач титуляр Хуан Пабло Монтоя. Вурц отново се представя великолепно, стъпвайки на подиума и спечелевайки шест точки за своя тим.

През 2006 г. той преминава като тест-пилот в екипа на Уилямс с ясната презумпция да се върне на решетката през 2007. Австриецът успява да реализира намеренията си, като успява да регистрира 13 точки през изминалия сезон, записвайки подиум в Гран При на Канада и оставяйки прекрасни впечатления след мъжката битка с Марк Уебър от Ред Бул в Гран При на Европа, когато завършва на по-малко от две десети от мястото на подиума. В Монако Алекс отново е в зоната на точките, но в останалите надпревари е неубедителен в представянето специално по време на квалификациите и не успява да се класира пред младия си съотборник Нико Розберг.

Много специалисти продължават да го определят за един най-големите джентълмени в историята Формула 1.


Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

""