Последни новини

Лабубу манията завладя Германия: Километрична опашка пред първия магазин за плюшените играчки в Берлин

Лабубу манията завладя Германия: Километрична опашка пред първия магазин за плюшените играчки в Берлин

Опозицията пита кога ще има нов шеф на ДАНС. Премиерът: Чакаме президента

Опозицията пита кога ще има нов шеф на ДАНС. Премиерът: Чакаме президента

Пожар избухна над село Илинденци, търсят се доброволци (СНИМКИ)

Откриха черните кутии на разбилия се руски самолет с 48 загинали: Разследват сибирската авиокомпания

Италиански министър е тормозен от любовницата си

Зеленски заяви, че на Украйна са необходими повече пари за войната срещу Русия

Урсула Фон дер Лайен ще се срещне с Доналд Тръмп за разрешаване на митническия спор

Гръмотевична буря временно блокира трафика на Франкфуртското летище

Франция обяви, че ще признае Палестина като държава: Кои други държави са го направили?

Д-р Бояна Бързашка, кардиолог: Седмичната физическа активност трябва да е минимум 150-300 минути

Жълт картон за БДЖ: Създават кризисен щаб заради спрели климатици в новозакупени вагони

Вагоните бяха купени от последното служебно правителство за 32 млн. лева

Гергана Венкова Гергана Венкова

Публикувано в  19:21 ч. 04.07.2025 г.

Висок градус на напрежение в сектор „Транспорт“. Ресорният министър Гроздан Караджов вдигна жълт картон на ръководството на БДЖ-Пътнически превози и предупреди, че ако още веднъж климатичните системи в наскоро закупените немски вагони спрат в движение, ще има уволнени.

Транспортният министър свика кризисен щаб заради поредния проблем с климатичната система на вагоните, които България купи втора употреба от немските железници и в които прозорците не се отварят.

Снимка: bTV

Последният случай, във влака Бургас – София, където температурата вчера е достигнала 40 градуса.

„Температурите, както твърдят пътуващите, станаха като в крематориум и вече официално застрашаваме здравето на хората. Днес цялото им ръководство е получило жълт картон и в случай, че не се подобри ситуацията, мисля, че ще имаме първите уволнени“, предупреди Караджов.

Възможното обяснение: климатичните системи в немските вагони спират и не могат да бъдат рестартирани, защото са произведени да работят с волтаж, различен от този, който подава българската ЖП-мрежа.

Вагоните бяха купени от последното служебно правителство за 32 млн. лева. Тогавашният министър Георги Гвоздейков изтъкна като предимство именно климатичната система на вагоните.

Снимка: bTV

Днес потърсихме Гвоздейков, но той заяви, че „не желае да се занимава“ с въпроса, купени ли са вагони, които не съответстват на българската мрежа. Отиваме в депото, за да разберем защо техническият състав не може да се справи с проблема, както твърди министър Караджов.

Една от основните причини, която ние предполагаме е пренапрежение и пикове в контактната мрежа. В дадени участъци, за кратък период от време, идва по-високо напрежение, което задейства системите в управлението на климатика и той дефектира“, обясни Петър Бръснаров, началник на вагонно депо „Надежда“.

Мерките, които кризисният щаб е начертал. Първо – към немските вагони да  бъдат закачени такива от стария състав, което ще спре някои линии, а пътниците по тях ще бъдат превозвани с климатизирани автобуси. И второ: във всеки влак да има техническо лице.

А министърът е решен да преобрази пътническия ни жп транспорт.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK