Загуби и проблеми за бизнеса след мащабното разпространение на вируса в Италия. Какво можем да загубим?

Италия е сред основните търговски партньори на България. 

Снимка: btvnovinite.bg

Стокоoбменът между двете страни за първите 9 месеца на миналата година е 3 милиарда 487 милиона евро, според данните на икономическото министерство.

Ние изнасяме за Италия най-много нефтени масла, мед и медни сплави, както и части за обувки.

Вносът от Италия пък е в най-големи обеми при автомобили, трактори, котли и машини. 

Снимка: btvnovinite.bg

Внос:
- Автомобили
- Трактори
- Котли и машини

Износ:
- Нефтени масла
- Мед и медни сплави
- Части за обувки

Снимка: btvnovinite.bg

Близо 70% от пазара на употребявани автомобили у нас е внос от северна Италия, където заразата е разпространена. Идването на автовозите натоварени с коли обаче се оказва предизвикатестлво в условията на корона вирус.  

"Очаквам големи загуби, защото примерно аз като търговец съм платил около 18 автомобила, които са платени на 100% и няма шанс да дойдат в България или пък ще дойдат…Бог знае кога", казва Любомир Доросиев. 

Италианските фабрики, до които наши превозвачи доставят стоки, също не работят. На шофьорите едва на място им се казва, че ще бъдат разтоварени-  понякога и след седмица. 

Браншът чака загуби. Курс, който се извършва за 4 дне става за 7. А и при забавяне по договор, превозвачи могат да бъдат санкционирани. 

А шофьорите, които карат товарите до Италия, освен проблемите с логистиката имат и други безпокойства.

"Страхът да отида, защото не знам, ако се върна болен, какво трябва да направя", казва Станислав Янев. 

България ер, която извършва редовни полети до Италия, също обяви, че ги спира поне до края на март.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement