Нови пътни тапи предстоят в разгара на лятото. Ще се ремонтира обходният път на автомагистрала „Хемус”. Дупките и лошата настилка продължават да създават неприятности за шофьорите.
Шофирането по пътя през прохода „Витиня” за шофьорите е изпитание. Само час след като е ремонтиран, камионът на шофьора Ивко Дъвков отново се развалил – заради дупките. Този маршрут е алтернатива на магистрала „Хемус” за тежките камиони.
Следобед трафикът по обходния маршрут е интензивен, но тапи няма. Коли и камиони се движат средно с 30 км/ч.
Движението се осъществява по обходен маршрут: от АМ "Хемус" при пътен възел "Витинска река" по път I-1 (София – Ботевград) – път II-17 (Ботевград – АМ "Хемус") – п. в. "Ботевград".
Запълването на дупките започна без ограничения в движението засега. Големите промени предстоят, казват от АПИ.
„Вероятно ще бъде затворен и за малко по-дълго време и ще има алтернативни маршрути, така че този път да бъде във вид, който да бъде използван през зимата без проблеми от товарния трафик”, заяви инж. Светослав Глосов, председател на УС на АПИ.
Продължава ремонтът на тунел „Витиня” посока София. Движението се осъществява двупосочно в тръбата за Варна. Според агенцията магистрала „Хемус” е в най-тежко състояние. Ремонтите там ще продължат поне година и половина.
Освен тунелите, ремонти се правят по виадуктите – Коренишки дол, другият е Потоп. Te са с височина над 50-60 м и с повреди по конструкцията в следствие на 40-годишната експлоатация и корозията, която е настъпила от недоброто отводняване. Работи се по долното строене, след което ще бъдат ремонтирани и пътните платна.
„Хемус е, за съжаление, магистралата, която е може би в най-тежко състояние, главно по съоръженията - виадукти и тунели. Ремонтите ще продължат може би още поне година и половина. „Витиня” ще бъде затворен за година и 4-5 месеца. В момента се работи по съоръжението преди тунела в посока Варна – София, така че тунелът така или иначе не може да се ползва”, каза инж. Светослав Глосов, председател на УС на АПИ.
Той съветва шофьорите да бъдат търпеливи и да спазват правилата:
„Ако шофьорите се движат, спазвайки скоростта и правилата, без да се задминават непозволено и без да минават в аварийните ленти, колоните се движат нормално. Особено искам да обърна внимание на аварийните ленти – призовавам шофьорите, не се движете по тях. Ако, не дай си Боже стане нещо, няма кой да дойде, за да помогне”.