Влакови композиции с опасни товари минават не само през Хитрино, а и през стотици населени места. Чист късмет е, че до момента не се е случило бедствие като това в Хитрино.

Враца, Костинброд, Перник, София, Димитровград, Бургас, Варна, Русе са част от градовете, през които минават опасни влакови композиции. А по жп линиите всяко село, което има и гара, на практика е изложено на риск.

В Костинброд например преди няколко месеца стана катастрофа - за късмет в посока Петърч, където няма къщи, докато линията край Костинброд е само на метри от първите домове.

Съвсем като в Хитрино, жп линията разсича на две пловдивското село Труд. Първите къщи са на 30-тина метра. От там редовно минават товарни композиции. Костадин Нанков е работил пет години в железниците и живее до линиите.

Казва, че машинистите карат с доста висока скорост. Обикновено цистерните превозват сярна киселина.

В Искърското дефиле по направлението София-Мездра ситуацията е подобна.

Железница е изградена в края на 19 век. За нея е писал и Алеко Константинов. Местните са по-спокойни, защото едната линия е напълно реновирана.

Гарата в Димитровград е в самия център на града и дневно посреща 50 влака.

Иван живее на метри от последния коловоз и ни показа наскоро ремонтиран участък, в чието качество се съмнява.

От  железниците обаче контрират, че високоскоростното трасе, което е част от международен коридор е напълно модернизирано с европейски пари и е безопасно.

„Модернизацията на тази линия включва допълнително изграждане на нови релси тип  60, от по- висок тип релси, скоростта на движението на влаковете в отклонителни коловози се увеличава до 100 километра”, обясни Генчо Козарев, началник на Регионален център към НКЖ.