Взривът в Хитрино взе осма жертва. Ранените в смъртоносната експлозия са 29. МВР прекрати действията за издирване на оцелели. Почерненото село е в бедствено положение.
На извънредно заседание на Министерски съвет в понеделвник ще бъдат разгледани мерки за справяне с последиците от инцидента.
Операцията по обезвреждането на цистерните от злополучната товарна композиция започна днес. По тази причина и цялото село е без ток.
Ситуацията обаче беше усложнена. Сутринта стана ясно, че има изтичане на газ от две от цистерните, пълни с пропилен и пропан-бутан. Това попречи на екипите да обезопасят по-бързо цистерните.
Хората бяха обезпокоени след като премиерът съобщи, че акциите може да продължат повече от 10 дни.
Днес някои от жителите на Хитрино се опитаха да влязат в селото, но без успех. Други се оплакаха, че не могат да останат повече от ден-два при близки или роднини.
Властите успокоиха, че вече е направена организация за кризисно финансиране на засегнатите.
Разследването
Разследващите работят по няколко версии. Свидетели са дали показания, че влаковата композиция се е движела с повишена скорост при навлизане в Хитрино.
От прокуратурата потвърдиха информацията за скъсване на връзка. В момента се обработват и двете черни кутии на влака.
Междувременно стана ясно, че това е вторият подобен инцидент в Хитрино. Преди 40 години влакова композиция с бензин и нафта излиза от релсите на гарата. Тогава пострадали няма.
Утре в селото ще пристигне подкрепление от Румъния. Два крана ще помогат за обезопасяването на опасните цистерни.
Пострадалите
В Кризисния център в Шумен остават 10 души от настанените вчера 14. Някои от тях са предпочели да отидат при свои близки. Част от евакуираните днес са получили възможност да се върнат в родното си място и заедно с придружител от властите да вземат най-необходимото – вещи, документи, пари.
Трагедията в Хитрино предизвика вълна от съпричастност и хора от цялата страна искат да помогнат.
Все още съм в шок, каза пред bTV един от машинистите на композицията. Той предположи, че е имало препятствие на релсите.
„Не мога да го преживея. Аз съм бил във втората машина, следя всички сигнали, но нямам пряка видимост на пътя”, каза още той.
Кой стои зад фирмата „Булмаркет”?
Повече от 10 години не е имало проблем с фирмата „Булмаркет”, твърдят от железопътната администрация. Основният собственик на влаковата композиция е „Бурунди сървиз лимитед” с управител Момчил Арнаудов. Кой обаче стои зад „Бурунди” можем само да гадаем. Това е един от плюсовите на офшорките. Данъците в Кипър са много по-малки.