Виадуктът „Бебреш” на АМ „Хемус” е с 20 м по-висок от рухналия мост в Италия. Той е построен в началото на 80-те години на миналия век.
В края на 2012 година, един от специалистите, участвал в изграждането на високия 120 м виадукт, заяви пред bTV, че корозията започва да компрометира конструкцията и е нужен ремонт.
Ремонтът на виадукта вече е факт. Питаме експертите от АПИ дали корозията, въздействала на носещите колони през годините, в които той не е бил поддържан, може да го направи по-малко устойчив.
“Съоръжението е ремонтирано в периода 2013 – 2015 година като са отстранени всички повреди записани във вашия репортаж от 2012 г. Извършени са ремонтни работи по връхната конструкция, осигурено е на земетръс съоръжението. Отстранени са всички повреди и няма място за притеснение”, посочи Александър Тодоров, от Института по пътища и мостове към АПИ.
Виадуктите на „Хемус” са изчислени и изпълнени за в пъти по-големи натоварвания от необходимото и според специалистите бетон и желязо не са били пестени.
Какво се ремонтира и какво - не?
В момента на АМ "Хемус" се ремонтират виадуктите: "Коренишки дол" при 36-ти км, съоръжението при 33-ти км в посока София при тунел "Витиня" и виадукт "Потоп" при 19-ти километър.
Останалите съоръжения, които се нуждаят от ремонт, са: виадукт при 9-ти км на АМ "Хемус" / в района на с. Яна/; виадукт при км 37+520 на АМ "Хемус"; виадукт при км 37+920 на АМ "Хемус"; виадукт "Разлив" при 51-ви км на АМ "Хемус"; виадукт при 13-ти км на АМ "Тракия" /в района на Нови хан/; виадукт при 15-ти км на АМ "Тракия" /в района на Нови хан/; виадукт при 17-ти км на АМ "Тракия" /в района на с. Крушовица/; виадукт при 18-ти км на АМ "Тракия" /в района на с. Крушовица/; виадукт при 20-ти км на АМ "Тракия" /в района на с. Костадинкино/; виадукт при 37-ми км на АМ "Тракия" /в района на Ихтиман/; виадукт при 38-ми км на АМ "Тракия" /в района на Ихтиман/; пътен възел "Мухово" при 46-ти км на АМ "Тракия"; мост над р. Елешница при 89-ти км на АМ "Тракия"; мост над р. Елшишка при 89-ти км на АМ "Тракия".