Преди шест години в репортаж на bTV ви показахме показа най-високият виадукт у нас край Бебреш. Тогава експерт коментира, че съоръжението се нуждае от сериозен ремонт, тъй като е започнал процес на корозия.

Инж. Александър Тодоров от Института по пътища и мостове обясни, че ремонт на съоръжението е извършен през 2015 г. и всички препоръки са изпълнени. Той е категоричен, че в момента няма място за притеснение и мостът е сигурен.

Според него не може да се прави сравнение с трагедията с моста в Италия, тъй като конструкциите на двете съоръжения са тотално различни.

Той увери, че у нас има контрол върху сигурността на мостовете и те своевременно се ремонтират, ако това е наложително.

Инж. Петър Кичев от Камарата на инженерите обясни, че поради агресивната среда, с която се обработват пътищата зимно време, се налагат ремонти през няколко години на тези съоръжения.

Той също е участвал в ремонта на виадукта край Бербреш. По думите му оголени арматури и паднали бетони, каквито се виждат на този мост, са недопустими. При наличието на такива проблеми те трябва да бъдат затворени, предупреди експертът.

По думите му на АМ „Хемус” – между тунел „Витиня” и втория тунел, всички съоръжения са за ремонт. Не мога да кажа, че са опасни, но има известна доза риск, уточни той.