Членове от партия "Възраждане" се опитват да регистрират търговска марка "Костя Копейкин". Като причина изтъкват, че създават фондация с това име, която да помага на даровити деца.

Адвокатът по интелектуална собственост Диана Попова случайно попада на заявлението за търговска марка "Костя Копейкин", след което я публикува в социалните мрежи.

"Първоначално си помислих, че тя е регистрирана може би, за да се противодейства на използването на този прякор, иронизирайки г-н Костадинов, тъй като той е популярен с този прякор в социалните мрежи", каза Попова.

Проверка в регистъра на патентното ведомство показва, че заявителят е секретарят на "Възраждане" в София Деян Николов. Посредник е друго знаково име на партията - адвокат Петър Петров. Заедно създават фондация. Твърдят, че не е на името на лидера на Възраждане, а на героя на Гогол от "Мъртви души".

"Фокусът ще ни е да подпомагаме деца в сферата на литературата и изкуствата, а финансирането на фондацията ще идва както от дарения, така и от често срещу нас има клевети и лъжи, Съответно се налага да водим дела за клевета", заяви Деян Николов. 

Според заявката в патентното ведомство марката "Костя Копейкин" ще може да се изписва върху всякакви предмети - от химикалки, през тениски до бански например.

"Единственото, което мога да кажа е, че не може да се забрани, на когото и да било да използва тази марка в говоримия език. Може да се забрани да се поставя например върху дрехи", уточни Попова. 

Тече тримесечният срок, в който всеки може да подаде възражение, а такова вече има. В него гражданин се позовава на Закона за марките и географските означения. Сред мотивите - Костя Копейкин се ползва масово в социалните мрежи, от трибуната на Народното събрание и в медиите. Очаква се марката да бъде регистрирана до края на годината. 

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement