Членове от партия "Възраждане" се опитват да регистрират търговска марка "Костя Копейкин". Като причина изтъкват, че създават фондация с това име, която да помага на даровити деца.

Адвокатът по интелектуална собственост Диана Попова случайно попада на заявлението за търговска марка "Костя Копейкин", след което я публикува в социалните мрежи.

"Първоначално си помислих, че тя е регистрирана може би, за да се противодейства на използването на този прякор, иронизирайки г-н Костадинов, тъй като той е популярен с този прякор в социалните мрежи", каза Попова.

Проверка в регистъра на патентното ведомство показва, че заявителят е секретарят на "Възраждане" в София Деян Николов. Посредник е друго знаково име на партията - адвокат Петър Петров. Заедно създават фондация. Твърдят, че не е на името на лидера на Възраждане, а на героя на Гогол от "Мъртви души".

"Фокусът ще ни е да подпомагаме деца в сферата на литературата и изкуствата, а финансирането на фондацията ще идва както от дарения, така и от често срещу нас има клевети и лъжи, Съответно се налага да водим дела за клевета", заяви Деян Николов. 

Според заявката в патентното ведомство марката "Костя Копейкин" ще може да се изписва върху всякакви предмети - от химикалки, през тениски до бански например.

"Единственото, което мога да кажа е, че не може да се забрани, на когото и да било да използва тази марка в говоримия език. Може да се забрани да се поставя например върху дрехи", уточни Попова. 

Тече тримесечният срок, в който всеки може да подаде възражение, а такова вече има. В него гражданин се позовава на Закона за марките и географските означения. Сред мотивите - Костя Копейкин се ползва масово в социалните мрежи, от трибуната на Народното събрание и в медиите. Очаква се марката да бъде регистрирана до края на годината.