Ако пътниците бяха с колани, нямаше да има жертви. Това каза пред bTV Веселин Георгиев, шофьорът на автобуса, който катастрофира на магистрала „Тракия”.

Той изтъкна, че автобусът е чисто нов и всички седалки са оборудвани с колани, но никой не ги слага.

По думите му при удара от леката кола автобусът се е повдигнал на дясната страна, след което се е преобърнал в канавката. „Просто нямаше никакво време за реакция”, обясни водачът.

„Силно съм изненадан от факта, че една малка количка, удряйки автобуса отстрани, е успяла да го повдигне, това за мен е невъзможно”, коментира обаче пред bTV Христо Радков, председател на Българското обединение на шофьорите.

„Тази кола тежи по-малко от тон, а в автобуса само пътниците са над 3 тона. Това нещо лети с 96 км/ч напред, всички сме учили динамика – няма как да го повдигне”, посочи той. 

Леката кола може да е причина, за да го заклати, отбеляза Радков.  „Според шофьора автобусът е бил на две гуми и затова не е натиснал спирачката, защото две гуми нямало да задържат. Всички, които сме шофьори, знаем, че всяко колело държи само за себе си. Няма никакъв проблем да намали скоростта, но той не я е намалил. Най-вероятно се е паникьосал, завил е надясно и е влязъл в канавката”, смята Христо Радков.

„Ако на мястото на катастрофата имаше мантинела, може би автобусът нямаше да се обърне в канавката”, заяви Владимир Тодоров, председател на УС на Българската асоциация на пострадали при катастрофи. Той допълни, че по закон пътниците в автобуса са били длъжни да сложат колани.

„По закон шофьорът, помощник-шофьорът или стюардът трябва да мине и да каже на всеки да си закопчае колана, но по никакъв начин не може да го принуди”, изтъкна Радков.

Според него законът трябва да се промени и коланът да бъде персонална отговорност, а не на шофьора.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement