Танкерът, който беше арестуван в Бургас, а по-късно освободен със сменен екипаж и флаг, отново е върнат в бургаското пристанище. За собствеността на кораба спорят либийската държавна компания и българско частно дружество.    

Танкерът е върнат с разпореждане на Морска администрация заради опасност от екокатастрофа, обясни на извънреден брифинг директорът на изпълнителната агенция.

Корабът е имал разрешение за еднократен курс до пристанище в Турция, където да му бъде извършен ремонт. Вместо това от две седмици стоял в отговорната икономическа зона на България, на около 20 мили срещу Созопол.    

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Към момента танкерът остава под панамски флаг, собственост на българското дружество. Той ще престои в Бургас, докато получи изрядна документация.      

"Тъй като корабът няма валидни документи за нормална експлоатация и с цел избягване на евентуално замърсяване, стоейки корабът в икономическата зона на България, след като не е сертифициран и не са му проверени системите, следва да се очаква, че може да предизвика замърсяване”, обясни кап. Живко Петров, ИА "Морска администрация".

"Не сме употребявали сила. Водили сме единствено разговори с капитана да му разясним какво трябва да направи", увери и Светлан Кичиков – директор, ГД "Гранична полиция".

По късно през деня премиерът Бойко Борисов проведе телефонен разговор с либийския си колега Файез Сарадж. Двамата обсъдиха казуса със задържания в България кораб "Бадр". Премиерът на Либия подчерта, че благоприятното разрешаване на казуса ще даде много силен знак за бъдещото сътрудничество между България и Либия. Той прие поканата да посети страната ни.