„За“ или „против“ децата в 3. и 4. клас да повтарят учебната година.
След ожесточен дебат в пленарна зала дали учениците, които не са усвоили материала, трябва да останат в същия клас, предложението отпадна.
Семейната среда и честото посещение на часовете са ключови за успеха на децата, категорична е Величка Тасаджикова, директор на 70. основно училище.
„Голямата част от децата, които не се справят с материала, не се справят не защото нямат необходимите способности или пък защото учителят не се е справил, проблемът е свързан с големия брой отсъствия“, каза Тасаджикова.
Баща на четвъртокласничка, Димитър смята, че децата, които не ходят на училище, трябва да повтарят годината.
В едно от училищата в София децата от 1-6. клас са в целодневна форма на обучение и стриктно се следи за тяхното присъствие в час.
Тези обаче, които редовно пропускат занятията, трябва да имат възможност за наваксване на материала, казват педагози.
„Смятам, че не е лошо да имаме тази опция на повтаряне, не толкова като наказание, а като възможност да постигнат това, което трябва да знаят“, обясни Тони Николова - начален учител в 70. ОУ „Св. Климент Охридски“ в София.
„Те ще имат възможност отново да отработят, да получат знания, умения и да бъдат в една среда – развиваща и подкрепяща“, каза Стефка Хаджийска - начален учител в 51. СУ „Елисавета Багряна“ – София.
Образователното министерство твърдо е против повтаряне на учениците в началния етап. От ведомството казват, че учителите прилагат различни методи и индивидуален подход към всеки ученик: „Опитът в редица държави показва, че повтарянето на началния етап често дава негативен ефект и дори води до трайно отпадане на децата от образователната система и дори може да доведе до сегрегация.“
За разлика от малките учениците в по-горните класове - от 5. до 11., могат да бъдат оставени да повтарят годината.