"Влизането в еврозоната не е риск за България. Приемането на еврото може да бъде само и единствено мощен акселератор на икономическия ни растеж."
Това заяви вицепремиерът и министър на иновациите и растежа Томислав Дончев на дискусията „Еврозоната – нови възможности и предизвикателства“.
Тя се организира от Министерството на иновациите и растежа и е част от информационната кампания на Министерството на финансите и на БНБ за въвеждането на еврото у нас от 1 януари 2026 г.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
„Преходът от настоящето към бъдещето е пълен с предразсъдъци. Не твърдя, че бъдещето ни не е свързано с рискове. Такива има много. И човечеството и демокрациите по света са заплашени от много опасности – средата за сигурност е влошена, обществата са силно фрагментирани, промените в климата, замърсяването на околната среда. Приемането на еврото обаче не е сред тях“, категоричен бе Дончев.
По думите му сложни публични системи като икономиката се градят на доверие, а еврото като валута генерира такова.
Томислав Дончев даде за пример германската марка, която е била по-голям символ дори от германския флаг.
„През 90-те години в Източна Европа марката фактически бе втората официална валута именно заради доверието. И Германия се отказа от този еталон, за да приеме еврото“, каза още той.
Дончев представи изкуствения интелект МИР@, която ще подпомага комуникацията на Министерството на иновациите и растежа с гражданите и бизнеса.
В събитието участва и Йонко Чуклев, финансов и икономически анализатор и зам.-председател на „Професионална асоциация по роботика и автоматизация“ (PARAi). Той подчерта, че въвеждането на еврото ще помогне на България да привлича умни хора и инвестиции.
„Еврото ще се превърне в платформа за растеж, с която през 2030 г. ще се похвалим, че сме средно европейска икономика“, каза още той.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK