В месеца на най-големите разпродажби и промоции търговците отчитат ръст в приходите. Ударните намаления след празничното охарчване, са привлекли повече клиенти в сравнение с миналия декември.

След голямата шопинг треска около празниците, януари обаче традиционно е най-слабият за търговците. Обикновено сезонните разпродажби спасяват бизнеса, а клиентите търсят най-добрата оферта за себе си.

„Аз съм живяла в чужбина и там наистина намаленията са убийствени. Тук пише, че има намаление, а е само на определени стоки, не е на всичко”, казва една от клиентките.

В момента зимните разпродажби са стигнали своят пик, а на места отстъпките стигат до 70 - 80 %. Според търговците на дрехи обаче тази година българинът е свил бюджета си.

Обобщените данни на бизнеса показват спад с близо 10 на сто при продажбата на дрехи и обувки, докато техниката и спортните стоки отчитат бум в най-трудния месец януари.