Всяко районно в София скоро ще има профил във Фейсбук. На официалните си страници РПУ-тата ще приемат сигнали и ще дават консултации на граждани, пострадали от обирджии или измамници.
В столичното трето районно чакат новия си профил в социалната мрежа, но и сега получават сигнали през Фейсбук. Най-много жалби пристигат през почивните дни и са за неправилно паркиране и нарушаване на нощната тишина.
„По-рядко през Фейсбук страницата се реагира за кражба. Наскоро имахме конкретен случай на шофьори, сблъсък в дневен вариант. Трети гражданин ги заснема случайно, качва в социалната мрежа и така служители на 3 РПУ реагираха бързо”, даде пример Милена Апостолова от 3 РПУ.
Сигналите сега се препращат в районното през официалната страница на столичната полиция. Профилът е събрал над 1700 харесвания за три месеца, а двама крадци са заловени след като бдителни граждани ги разпознали именно в социалната мрежа. Най-важното обаче е, че през Фейсбук полицаите реагират по-бързо на жалбите.
„Има двустранна връзка - не е просто писане на писмо. Могат да очакват отговор по-бързо, какъвто и въпрос да зададат, стига да е от компетенцията на полицията”, допълва Владимир Стоянов от СДВР.
Полицейската страница в мрежата е относително нова и хората са или скептични или въодушевени от идеята. Граждани коментират, че сигнали се подават на телефон 112 и това си е мястото, а не навсякъде. Друг коментира, че би качил кадри с нарушения, особено на полицаи които престъпват законите.
Администраторите на полицейската страница са категорични, че не трият лошите коментари и твърдят, че хората ще спестят много време ако им пишат във Фейсбук, вместо да ходят и да подават жалбите на ръка в районното.