След тежката катастрофа с две жертви на столичния бул. „Сливница“ МВР със заявка за промени в правилата за движение по пътя. Предвижда се намаляване на скоростта от 50 на 30 км/ч в някои части от населените места и от 140 на 130 км/ч. по магистралите, както и глоба за шофьорите, които отказват проби за алкохол и наркотици. 

Сред другите идеи са по-тежки наказания за минаване на червен светофар и превишаване на скоростта с повече от 50 км/ч.От МВР настояват още новите шофьори да карат с придружител.

Снимка: bTV

Междувременно за 11-ти пореден ден се провеждат протести на булевард „Сливница“. И днес близки и роднини на загиналите Ани и Явор са там с искания за по-строги мерки за нарушителите на пътя. 

Снимка: bTV

След смъртоносната катастрофа светофарът на булевард „Сливница“ вече работи денонощно. Някои шофьори приветстват идеята, а други са против. Според експертите промените са належащи.

„Подкрепяме ги, но това няма да помогне за намаляване на птп-тата. Шофьорите не са обучени. няма дисциплина“, казва автомобилният състезател Иван Влъчков.

Заедно с автоинструктура Красимир Георгиев отиваме на улица „Доспат“. Тук от година е въведено ограничение от 30 км/ч. Въпреки ниската скорост, той смята, че опасности пак има.

„Типичен пример – тук е поставено 30, преди знака обаче е поставен друг знак, който го закрива и точно тук ще дойдат с триногата и ще си изпълнят плана за 1 седмица. А това, че водачите няма физическата възможност да видят и да го спазват, това тях не ги интересува“, казва Красимир Георгиев от Асоциацията за класификация на автомобилистите.

А за предложението новите водачи да шофират с придружител инструкторът е категоричен, че трябва да има точни правила кой може да е придружител.