До 2-3 седмици кметовете трябва да изработят списъци с пътищата, които да бъдат освободени от винетни такси на територията на техните общини. Това беше решено на среща при премиера, на която присъства и ръководството Агенция „Пътна инфраструктура”.

След казуса със Северната тангента в София се появиха и други подобни проблеми – например във Варна.

В момента пътят от Варна за „Златни пясъци” се стопанисва от Пътната агенция и за него е нужна винетка. Заради разрастването на Варна обаче отдавна пътят има функцията на градски булевард. В момента хиляди варненци трябва да плащат такса, за да стигнат от домовете си до центъра на града.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Сред тях е и Жулиета Желязкова, която живее в местност Евксиноград и официално е жител на Варна.

„Ние сме към кметство „Приморски”. И там си плащаме данъците, вие разбирате ли?! Да дойда до тук и после да отида на работа – винетка. Извинявайте много. Това е безумие!”, възмущава се Жулиета.

Хиляди хора са в подобно положение. Пътят за „Златни пясъци” води до квартали, местности и вилни зони на Варна, няколко курорта и дори един от университетите в града. По него се движат линии на градския транспорт. Варненци трябва да имат винетка, за да стигнат и до градския гробищен парк, който се намира в село Тополи.

Казусът съществува от въвеждането на винетната система. В последните 13 години проблемът беше решен неформално – нямаше проверки за стикери по този път.

От началото на годината обаче по пътя се появяват служители на тол полицията. Решението на подобни казуси, каквито има в цялата страна, е всяка община да поема поддръжката на участъците от Републиканската пътна мрежа.

„Имаме финансова готовност да се справим с така поставените условия”, увери кметът на Варна Иван Портних.

Възможно е обаче в някои общини това да доведе до други такси.

„Въпросът е дали е удачно в момента при приемането на бюджета за 2019 г., още даже по време на обсъждането, тъй като ще претърпят някои общини редица промени в наредбите и определянето на други такси, които трябва да се въведат”, коментира председателят на Сдружението на общините в България Даниел Панов.

За да станат спорните пътища в страната общински, ще е нужно решение на съответния общински съвет.