По Северната скоростна тангента на столицата ще се шофира без винетка, обяви премиерът Бойко Борисов след извънредна среща с шефа на пътната агенция, регионалния министър и с колегите му от МВР и финансите.
Решението за отпадането на винетките в участъка идва само 5 дни, след като правителството прие без дебати списъка с пътища, за които ще се събира винетна такса. Тогава беше „създадена” новата автомагистрала – „Европа” до Калотина, в която влиза тангентата.
Хиляди жители на северните столични квартали бяха изправени пред избора или да се наложи да плащат, за да пътуват с колите си на работа, или да обикалят с километри през северната дъга на Околовръстното, която не е в добро състояние. Допълнително напрежение дойде от факта, че казусът се появи буквално часове преди края на годината.
Докато собственоръчно разрешаваше предизвиканата от собственото му правителство сложна ситуация, министър-председателят подчерта, че Северната тангента е в рамките на пътната мрежа на София. И направи аналог с околовръстното шосе: „Както Южната дъга е в рамките на града, така и Северната тангента е в рамките на града и тя е правена, за да им е по-удобно на хората. Така че съм разпоредил да си преправят плановете”.
Няколко часа по-рано, от пътната агенция бяха категорични, че винетките за спорния участък трябва да останат, защото той не е столичен булевард, а транзитен участък и част от бъдещата магистрала „Европа”.
В крайна сметка, столичната община и АПИ вече работят съвместно за изготвяне на нов план за експлоатация и поддръжка на Северната скоростна тангента. Той трябва да е готов до края на месеца.
„Надяваме се в най-скоро време да можем да намерим законосъобразна форма, по която да задоволим очакванията на хората, от друга страна и финансов ресурс да осигурим, който е необходим за развитието и поддържането на транспортната инфраструктура”, посочи зам.-кметът Дончо Барбалов.
АПИ настояват да не се намаляват приходите от тол такси.
В същото време, потребители в социалните мрежи от страната недоволстват, че подобни изключения като това с Тангентата или с пътя до Банкя се правят за София, а няма подобни в провинцията, макар да не липсват сходни случаи с големи транзитни артерии или сателитни населени места.