По Северната скоростна тангента на столицата ще се шофира без винетка, обяви премиерът Бойко Борисов след извънредна среща с шефа на пътната агенция, регионалния министър и с колегите му от МВР и финансите.

Решението за отпадането на винетките в участъка идва само 5 дни, след като правителството прие без дебати списъка с пътища, за които ще се събира винетна такса. Тогава беше „създадена” новата автомагистрала – „Европа” до Калотина, в която влиза тангентата.

Хиляди жители на северните столични квартали бяха изправени пред избора или да се наложи да плащат, за да пътуват с колите си на работа, или да обикалят с километри през северната дъга на Околовръстното, която не е в добро състояние. Допълнително напрежение дойде от факта, че казусът се появи буквално часове преди края на годината.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Докато собственоръчно разрешаваше предизвиканата от собственото му правителство сложна ситуация, министър-председателят подчерта, че Северната тангента е в рамките на пътната мрежа на София. И направи аналог с околовръстното шосе: „Както Южната дъга е в рамките на града, така и Северната тангента е в рамките на града и тя е правена, за да им е по-удобно на хората. Така че съм разпоредил да си преправят плановете”.

Няколко часа по-рано, от пътната агенция бяха категорични, че винетките за спорния участък трябва да останат, защото той не е столичен булевард, а транзитен участък и част от бъдещата магистрала „Европа”.

В крайна сметка, столичната община и АПИ вече работят съвместно за изготвяне на нов план за експлоатация и поддръжка на Северната скоростна тангента. Той трябва да е готов до края на месеца.

„Надяваме се в най-скоро време да можем да намерим законосъобразна форма, по която да задоволим очакванията на хората, от друга страна и финансов ресурс да осигурим, който е необходим за развитието и поддържането на транспортната инфраструктура”, посочи зам.-кметът Дончо Барбалов.

АПИ настояват да не се намаляват приходите от тол такси.

В същото време, потребители в социалните мрежи от страната недоволстват, че подобни изключения като това с Тангентата или с пътя до Банкя се правят за София, а няма подобни в провинцията, макар да не липсват сходни случаи с големи транзитни артерии или сателитни населени места.