Последни новини

В световния ден на книгата: Любими водещи от ефира на bTV и на bTV Radio за любовта към четенето

В световния ден на книгата: Любими водещи от ефира на bTV и на bTV Radio за любовта към четенето

Делото за убийството на Нав: Нова експертиза сочи, че подсъдимият се е намирал на една ръка разстояние

Делото за убийството на Нав: Нова експертиза сочи, че подсъдимият се е намирал на една ръка разстояние

За тежко болните: Здравни работници настояват касата да плаща за грижите по домовете

Украински удар нанесе щети на руски обект за производство на дронове

Ватиканът обяви 9-дневен траур за смъртта на папата: Той ще започне в деня на погребението му

Руският министър на културата ще присъства на погребението на папа Франциск

Тръмп заяви, че коментарите на Зеленски пречат на мирните преговори с Русия

Oтбелязваме Световния ден на книгата: Библиотеките у нас отчитат все повече редовни читатели

„Това е много тревожно откритие“: Микропластмаса бързо се натрупва в засегнати от атеросклероза артерии

Година по-късно: Отново протест срещу организацията на движение в центъра на София

След продължителен ремонт: Трамвай №5 тръгва отново

Ремонтът на първата част от трасето отне година и половина

Габриела Андреева Габриела Андреева

Публикувано в  15:10 ч. 07.12.2022 г.

Най-старата софийска линия - тази на трамвай №5, тръгва отново от 8 декември. В експлоатация ще бъде пусната първата част от изцяло обновеното трасе - от Съдебната палата до кв. „Бъкстон“.

Първата част на трасето на трамвай №5 тръгва отново

Първият етап на ремонтните дейности отне година и половина. Ремонтът на трасето започна на 10 април 2021 г. и трамваите бяха заменени от автобуси. 

Пускането на линията беше планирано за пролетта тази година, а след това за лятото. Накрая се забави с повече от половин година, припомня БГНЕС.

Първата част на трасето на трамвай №5 тръгва отново

 Очаква се утре да започне и вторият етап от ремонта - от кв. „Бъкстон“ до кв. „Княжево“. Вместо трамвая по трасето ще бъде пуснат заместващ автобус. Кога точно ще стане това - не се уточнява.

С радост и облекчение Росица приема новината за възстановяването на трамвайното движение по линия номер 5.

„Ох, най-накрая, доживяхме го това нещо. Вече 5-6 месеца се бавят, най-накрая ще бъдем доволни“, каза Росица Ангелова.

Ремонтът започна на 10 април миналата година с обща стойност на обществената поръчка над 40 млн. лева. 

„Някъде около 90 дни беше забавянето на строителя, за което от окончателното му плащане ще му бъде наложена глоба в размер на 10% от стойността на този участък. Около 10 млн. е стойността. Останалият участък, който струва 30 млн. лева без ДДС е в общ срок 2 години“, каза Ангел Джоргов, зам.-кмет на СО по „Обществено строителство“.

Ремонтираната линия е една от най-натоварените в София и се използва от над 50 000 души. Трасето ще бъде обслужвано от 13 нови мотриси, доставени по оперативна програма „Региони в растеж“.

„Ориентировъчната им цена е около 1 700 000 евро. Междувременно ние очакваме още 29 трамвайни мотриси по друга оперативна програма, които ще пристигнат до средата на следващата година. Така че се планира трамвайна линия номер 5, а след приключване на ремонта и трамвайни линии номер 4 и 18, да се обслужват от нови мотриси“, обясни Евгений Ганчев, дир. на „Столичен електротранспорт“ ЕАД.

В рамките на първия етап цялостно са подменен релсовият път и контактната мрежа, изградени са нови перони и са монтирани навеси на спирките. В пространството между локалните платна на бул. „Македония“ са обособени пешеходни и вело алеи, а самите релси са озеленени с тревен чим. От утре се затваря трамвайното движение от бул. „Никола Петков“ до кръговото на „Княжево“, а мотрисите ще бъдат заменени с автобуси.

„Ремонтът във втората му част е малко по-малък, някъде около 40%. По-тежките кръстовища се ремонтираха“, каза още Ангел Джоргов.

Реконструкцията ще продължи и през следващата година.

Най-четени
Най-нови