"Вера Су" е бил пред реалната опасност да се разцепи.
Това разкри капитан Андрей Станев, ръководител на операцията по море, при която корабът беше спасен от скалите край Камен бряг.
Капитан Станев показа пред bTV в детайли плана от 9 стъпки, който доведе до успешен край на драмата.
Засядайки край Камен бряг, Вера Су стъпва не на една, а на цели четири скали.
Пречупването е избегнато със сложни изчисления и 10 тона греди и конструктивни елементи, заварени на точните места.
Недобра преценка на силата, с която "Вера Су" да бъде изтеглен, също е щяло да разцепи кораба, разказва кап. Станев.
"Влекачът е с 40 тона "пауър пул", а аз го изтеглих с 5. Ако дам пълната си мощност, аз ще го разпоря. А разпаряйки кораба, той щеше да потъне", обяснява той.
Реална опасност е съществувала и при разтоварването. Разработена е подробна симулация какво ще се случи, ако конкретно количество товар бъде отнето от конкретно място.
Междувременно и след изтеглянето на "Вера Су" от екоминистерството продължават ежедневни проверки на водите в района.
Очакват се резултатите от от проби в 7 точки в морето. Такъв ще бъде извършен още два пъти в рамките на две седмици. Последната проверка на водите показа, че азот амониев намалява.