Ретроспективната изложба на българската художничка Ода Жон е напът да се превърне в най-коментираното културно събитие на 2018 г. Авторката облече две женски фигури в месни деликатеси и предизвика скандал, който все още не е утихнал.
Известният хореограф Мила Искренова беше една от първите, които коментираха във „Фейсбук” пърформънса на Ода Жон.
„Ако има скандал, той не е от естестическо естество, артестество, а по-скоро организационнен скандал”, коментира хореографът.
Тонът и маниерът на коментарите са нелицеприятни за художничката.„Много груба интерпретация на личния живот на автора и достигат до политически тълкувания”, изтъкна Мила Искренова.
Лавината от емоции почти потопи предмета на спора. „Не бива така да се смесват различни посоки на мисленето, когато се оценява една творба на изкуството”, категорична е тя.
За имената, процесите и скандалите в съвременното българско и световно изкуство разказва Теодора Енчева във филма "Суровата културна действителност" тази вечер в bTV Репортерите.