Седмица след старта на кампанията "Достъпно за вас" властта отчита спад в цените. Средно малката потребителска кошница е поевтиняла с 10 на сто, казват от Държавната комисия по стоковите борси и тържищата.
Намалението в цените обаче не е равномерно в отделните категории. Най-голям спад има при олиото и брашното, а най-малко е намалението на цените при консервите.
Райна Котева казва, че се възползва от промоциите без значение дали са част от кампанията на държавата или от редовната брошура на супермаркетите.
Част от отстъпките обаче не я удовлетворяват и казва, че ако са били по-големи – ще бъде по-хубаво.
Проверката ни показва, че намалението е различно за различните стоки. В момента с най-голяма отстъпка са чери доматите - с 30 на сто. Киселото мляко е с 10 процента по-евтино.
Промоциите в отделните вериги са различни. Варира и срокът, за който те са в сила - някои стоки са намалени за седмица, а други - за месец.
Управителя на супермаркет Цвета Вътова обясни, че ако производителите вдигнат цените, магазините също трябва да го сторят.
Държавата отчита, че за седмица обектите, които прилагат мярката, са се увеличили почти двойно.
„Олиото, брашното и захарта правят впечатление с добро намаление“, посочи Владимир Иванов, председател на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата.
На този етап не може да се оцени как мярката влияе на потреблението.