Съсобственикът на „Юнион Ивкони” Ивайло Константинов заяви, че след въвеждането на изискването коланите да са задължителни за пътниците в автобусите от фирмата са полагали усилия това да се изпълнява, но в крайна сметка ефект не е имало.

След 25 години на пътя и 1 млрд. километра това са първите жертви в наш автобус, което е потресаващо за целия екип, каза той в предаването „120 минути” по повод тежката катастрофа на магистрала „Тракия”, при която загинаха шестима души, а над 20 бяха ранени.

„Когато беше променен Законът за движение по пътищата и коланите станаха задължителни за всички превозни средства, които имат съответното оборудване, още в първите няколко месеца положихме неимоверни усилия да издадем брошури и да обучим шофьори и пътници, но това не доведе до никакъв ефект. Всъщност в момента и в леките автомобили коланите са задължителни на задните седалки. Да сте видели някой да си поставя колан”, попита Константинов.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Той коментира и забележката на пострадал от катастрофата, че не е видял колани в автобуса. „Те стоят долу ниско на седалката от лявата страна, а закопчалката е от дясната.  Хипотетично можем да допуснем, че пътниците трудно забелязват тези колани, въпреки че желаещият да го намери много лесно и бързо го намира”, посочи Константинов.

„В никакъв случай не искам да кажа, че пътниците са виновни за това, че търсят колани и не ги намират. Разбира се, че шофьорът и стюардът са тези, които трябва да ги инструктират”, отбеляза той.

„Това го правихме в продължение на цяла година и когато не срещаш разбиране и никой не се опитва да контролира или санкционира виновните, очевидно това е мярка, която не работи и ние сами сме се отказали във времето от нея”, заяви Ивайло Константинов.

„При нас шофьорът, който е управлявал автобуса, няма никакви нарушения, работи от 3 години във фирмата”, допълни той.

„Два часа след инцидента ръководителите на фирмата издадоха заповед, с която не само инструктират, а вече и проверяват това така ли е, но както се казва, след дъжд качулка”, подчерта Константинов.  

Той посочи също, че всеки от пътниците с валиден билет има застраховка.