Дупки, напуквания, коловози, пропадания на асфалта – с това се налага да се борят шофьорите по българските пътища.

Често става въпрос и съвсем прясно ремонтирани участъци.

В студиото на „Тази сутрин” шефът на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров коментира, че ситуацията ще е такава, докато гражданите не стигнат до извода, че трябва да плащат за качествени пътища. Той допълни, че към момента няма ресурс, за да се правят мащабни и качествени ремонти.

По думите му не може хем да се дават по 30 лева за чадър и шезлонг на ден и 67 лева за годишна винетка, с която се покрива поддържането на хиляди километри пътища.

Сред проектите, по които АПИ ще работи тази година, са завършването на АМ Марица, лотове 2 и 4 на АМ Струма, обходът на Монтана, завършването на Западната дъга при Люлин, Северната тангента и др.

Самоков

Миналата година по това време държавата отпусна 2 милиона лева за ремонт на пътя Ихтиман - Самоков за отсечка от около 20 километра. Премерихме – полагаха се само по 2-3 сантиметра нов асфалт, макар абсолютният минимум за по-слабо натоварени пътища е 4 сантиметра.

Година по-късно отново сме на същото място. Новият път вече е напукан. Шофьорите, които често пътуват по отсечката, се ядосват.

От двата милиона лева изразходени за ремонта няма и помен.

В студиото на „Тази сутрин” шефът на АПИ инж. Лазар Лазаров беше категоричен: „Няма как с 2 млн лева да направим ремонт на 33 километра”. По думите му предишното ръководство на агенцията е заложило грешката от недоимък – пътят е бил за тотален ремонт с индикативна стойност от 60 млн. лева.

„По-добре хората да пътуват в дупките, да се направи километър и половина както трябва”, коментира той.

Струма

През юли 2013 година тогавашният министър на регионалното развитие откри новопостроения участък от магистрала „Струма".

Днес, по-малко от две години след откриването на участъка, на 800 метра след Дупница в посока София крайната дясна лента е неизползваема, а другите две – опасни.

Според част от шофьорите причината е ясна – некачествено строителство. Други смятат, че е трябвало при подготовката да се провери за свлачищни процеси.

Заради разцепването на пътя, специалисти започнаха сондажи – за да разберат причината.

Лазаров посочи, че пътят е в гаранция и ще бъде ремонтиран от изпълнителя.

Сливен

Активизирало се свлачище на пътя Сливен-Ичера е предизвикало пропадане на пътната настилка. Вече две седмици пътят е затворен за движение. По него се минава освен за местността "Карандила" и за Котел и Ичера.

От полицията препоръчват два алтернативни маршрута - или през Петолъчката, с близо 50 км повече, или през местността "Селището" само с 10.

Пътят, затворен заради свлачището, е третокласен и е част от републиканската пътна мрежа. За него отговаря АПИ.

Според зам.-кмета на Сливен инж.Иван Манчев трябва да вземат незабавни мерки за изготвяне на нова пътна връзка чрез навлизане в ската.

От Областно пътно управление казаха за bTV ,че са направили всичко необходимо в тази ситуация и по-нататъшните стъпки зависят от АПИ и от Министерството на регионалното развитие.