Пътят Ихтиман-Самоков е нещо като второ околовръстно шосе на София. Натоварен път, по него минават много тирове, но настилката му е в ужасно състояние.
„Всяка година го кърпят. Тук се харчат повече пари за кръпки, отколкото за нов асфалт”, коментира шофьор.
Тази година пътят покрай язовир Искър пак се ремонтира. Екип на bTV беше там, за да провери дали в дупките потъват повече пари или повече асфалт.
Според стандартите, при кърпенето на дупки асфалтът трябва да се изреже между 4 и 10 сантиметра. Абсолютният минимум е 4 см, но технолозите са категорични, че за натоварените с тирове пътища трябва да се реже по-дълбоко, ако се ремонтира съвестно.
За да не се изрони още на първата година, един ремонтиран асфалт трябва да бъде изрязан поне 7 см. Във шъпросния случай е изрязан едва 2 сантиметра и половина. Работниците ни насочиха към техниците, но целият ръководен състав напусна обекта щом нашият екип пристигна при тях.
Част от кърпения участък от страната на Самоков вече е завършен. За качеството на ремонтите говори и кръпка, която е направена при предишния ремонт на този път. При сегашния ремонт не са счели за необходимо да ремонтират този участък, а пътят вече се руши.
Георги Златев от АПИ заяви пред bTV, че за ремонта на отсечката между Самоков и Ихтиман са предвидени 2 млн. лева. Контролът е на няколко нива – осъществяват го служители от районната пътна служба, на областното пътно управление, както и от централната администрация. За конкретния случай ще бъде направена проверка, увери Златев.