Планираното начало на ремонта на „Граф Игнатиев” е 8 май, като има готовност за цялостна реконструкция на улицата и околната зона, съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова на пресконференция, на която представи програмата за ремонт и изграждане на пътна инфраструктура в столицата.

И тази година предстои тежък строителен сезон, някои от обектите са с хоризонт от две години, целта е да продължим с възстановяването и модернизацията на инфраструктурата в града, посочи столичният кмет, като добави, че отново акцентът е върху големите улици и булеварди, като големите обекти са около 20.

Повечето от обектите са свързани със затруднения в движението, посочи Фандъкова, като добави, че са направени внимателни оценки, за да бъдат те по-малки, но все пак ще бъдат факт.

„Ще направим възможното основната тежест да е през летните месеци”, добави тя.

Има сериозен акцент върху трамвайния релсов път, предвижда се цялостна реконструкция на трамвайни трасета, сред тях на ул. „Граф Игнатиев”, „Каменоделска”, бул. „Цар Борис III”.

Планира се в края на май да започне и цялостен ремонт на подлеза на бул. „България” и „Ив. Гешов”, където състоянието е тежко и се цели също координация със строителството на метрото.

Няма конкретна дата, но продължаваме с намерението поетапно да бъде ремонтиран и бул. „България”, за да спре кърпенето, предстои приключване на обществена поръчка за избор на изпълнител, имаме намерението да ремонтираме от бул. „Ив. Гешов” до бул. „Гоце Делчев” – участъка в най-тежко състояние, но кога точно зависи от приключването на процедурата, посочи столичният кмет.

Продължава и работата по редица обекти от миналата година.

Сред обектите, за които има готовност, са предстоящо преасфалтиране на бул. „Христофор Колумб” в „Дружба” – след 15 юни.

Предстои и преасфалтиране на Източната тангента – след 15 май, както и на участъка от „Васил Левски” от Ректората до „Патриарх Евтимий”.

Сред обектите, за които има все още процедури за избор на изпълнител, но които трябва да почнат тази година, е и тунелът на „Люлин”, който не е ремонтиран, откакто е построен.

По бул. „Тодор Каблешков” се предвижда възможността за изграждане на трамвайно трасе. Предстои до края на май да има избран изпълнител за реконструкция на трамвайното трасе по бул. „Цар Борис III”, както и изпълнител за реконструция на зоната около храма „Св. Александър Невски”.

Бюджетът за дейностите и от различни източници.

Големите обекти, които са част от проектите по ОП „Региони в растеж” – двете зони и интегрираният проект за модернизация на градския транспорт, са на стойност близо 88 млн. лв. – те ще се изпълняват в рамките на две години.

От бюджета на СО има около 37 млн. лв. за основни обекти и около 39 млн. лв. за квартални улици и тротоари, посочи Фандъкова.