„Топлофикация София” с нов метод за събиране на стари задължения. Дружеството праща служители по домовете на длъжниците си, в опит да намерят решение за изплащане на сметките.

Динко Петров може да бъде за пример - пенсионерът най-редовно си плаща сметките за парно. „Един ден не дава просрочка, просто на деня си заплащам всички такси - ток, вода, парно”, казва мъжът.

За разлика от семейство Петрови, има домакинства, които не си плащат парното с месеци, отлагат една, две, три сметки, с надеждата, че никога няма да го платят. Но от „Топлофикация” си искат парите и сега, когато се получават изравнителните сметки, не се изненадвайте, ако ви позвънят на вратата.

„Имаме разписани нови методики от миналата година. Свързваме се с клиентите, говорим с тях, наши екипи отиват, каним ги”, обяснява Стоян Цветанов от дружеството.

Ако и това не помогне, „Топлофикация” има право да даде клиентите си под съд. „Съдебното дело е крайното решение и може би най-глупавото за двете страни”, допълва Цветанов.

Изрядният клиент има точна рецепта за плащане на сметки.

След като пенсионери като Динко Петров могат да си плащат редовно парното, аргументите на тези, които могат, но не го плащат, намаляват. И накрая стигат до съдия изпълнител.