Декемврийските сметки за парно в София са средно със 17% по-ниски, в сравнение със същия месец на миналата година, съобщиха от пресслужбата на "Топлофикация - София".

Според данните на Изчислителния център за последния месец на миналата година абонатите са използвали 505 806 МВтч или близо 7% по-малко топлинна енергия, в сравнение с година по-рано.

Една от причините за пониженото потребление е по-високата външна температура. По-ниската цена на топлото, заедно със слабото потребление дава комулативно понижение на сметките средно с около 17%.

Според информацията за декември 2013 г. 74% от абонатите на компанията ще получат сметки до 150 лв. Експертите на компанията отново направиха предварителен анализ на сметките на онези свои клиенти, чийто фактури за топлинна енергия са над 300 лв. и проверката потвърди, че както и при изчисляването на ноемврийските сметки в повечето от случаите те са изготвени на базата на реални месечни отчети в сравнително големи жилища или са резултат на определен по-висок прогнозен дял в сравнение с миналия отоплителен сезон.

С решение на Общото събрание на етажната собственост, клиентите биха могли да поискат от обслужващия ги топлинен счетоводител проверка на заявените нулеви прогнозни дялове в сградата, както и междинен отчет на уредите, за да може да се извърши корекция на прогнозните дялове в случай на значително разминаване с реалното потребление. „Топлофикация София” има готовност също така да окаже съдействие на онези сгради, които вземат решение и заявят обследване с термовизионна камера.

Януари е от най-тежките месеци за Топлофикация, защото много от хората закъсняват със сметките.

„Има различни форми за подписване на споразумение за разсрочено плащане, в рамките на нашето дружество”, уточни Боян Паунов от "Топлофикация".

Не са изключени и грешки. Семейството на Аспарух е с изключени радиатори от години, но въпреки това получава солидна сметка.

„Имам най-различни сметки и фактури, които удостоверяват, че нищо нямам да плащам. Но от банката ми изтеглили 240 лева от сметката ми. Без мое знание, без мое разрешение”, обясни. Апарух Вангелов.

От топлинното дружество съветват да се следят и общите сметки, които получават домоуправителите. В тях фигурират всички абонати с нулево потребление.
 

Клиентите могат да се информират за условията на единния телефон за обслужване 0 700 11 111.