Общо 606 000 лева са изразходените средства през 2013 г. за популяризиране на кандидатурата на София за Европейска столица на културата през 2019 г. Това сочат данните от отчета на Асоциация за развитие на София, цитирани от БТА.
От сумата 270 000 лв. са бюджетни средства, а 336 000 лв. - от проекти и дарения.
И за какво отидоха парите?
Докладът отчита още, че има 600 споменавания на София 2019 в националните и местни медии и 80 в чуждестранни медии. Профилът на кандидатурата във Фейсбук има над 22 000 харесвания, споменат е в 44 държави и ежемесечно достига до 130 000 - 150 000 уникални потребители.
За сравнение, сред чуждестранните конкуренти на столицата ни, единствено италианският град Перуджа има малко под 5000 харесвания в социалната мрежа. В същото време, на Ботуша са номинирали за Европейска столица на културата по-скромни населени места.
През 2014 г. 85 процента от дейността на Асоциацията за развитие на София ще са насочени към подготовка на втората апликационна форма на кандидатурата на София и Югозападния регион.
От тази година започна да и дейността на новосъздадения Фонд за иновации в културата.