Дъждовното време затрудни наземните ремонти в София, но забавянето ще бъде наваксано, обещаха от Столичната община.
Метрото се строи по график и 75 процента от новите отсечки са готови, съобщиха пред bTV от ръководството на Метрополитена. До летището ще може да се пътува от началото на следващата година.
Почти непрекъснато се работи по двата лъча на Първи метродиаметър - към летището и Бизнес парк София. Всъщност, София е една от малкото европейски столици без подземна връзка между останалата част от града и аерогарата.
По план строителството трябва да приключи през април, когато и по двете разклонения трябва да се движат влакове към „Обеля”.
Откриването е насрочено за 25 април 2015 г. „Вървим в график. Конструкцията ще бъде завършена през юни. В момента колегите работят върху пероните”, поясни техническият ръководител Димитър Пантелеев.
За да приключи всичко навреме се работи едновременно от „Младост” до летището и от „Младост” до бизнес парка. Само последната отсечка, която ще има три станции, струва 86 милиона лева. Очаква се булевардите около метрото също да придобият нов вид.
„Юни месец трябва да се приключи с основните конструкции и да започнат довършителните работи и монтаж на оборудване. Едновременно с това се поправя булевардът върху метрото”, обясни директорът на Метрополитен инж. Стоян Братоев.
Конструкцията на станцията на летището вече придобива завършен вид. Към пистата ще гледат каменни пейки.
След пускането на отсечката, продължение на Първия метродиаметър, се очакват около 60 хиляди нови пътници дневно.
Междувременно продължава и разширяването на метрото от бул. "Джеймс Баучер" до улица "Сребърна". Това е част от втората метролиния.
Третата линия на метрото ще бъде включена в следващата оперативна програма.