Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) обяви конкурс на един етап за продажбата на 100% от капитала на "БДЖ -Товарни превози" АД, София, собственост на "Холдинг - БДЖ" ЕАД. Това съобщиха от пресцентъра на АПСК.
Конкурсната документация, която не съдържа информационния меморандум на дружеството, може да се купи до 30 дни от датата на обнародване на решението в Държавен вестник. Информационният меморандум ще бъде предоставен за закупуване на лица, закупили конкурсна документация, които отговарят на определени квалификационни изисквания.
Това може да бъде стратегически инвеститор, който извършва железопътни превози на товари за последните 5 години. Размерът на приходите от дейността по-горе за всяка от последните три финансови години на кандидата трябва да е минимум 100 000 000 евро или равностойността им в лева. За " БДЖ -Товарни превози " може да кандидатства и финансов инвеститор, който управлява финансови активи или да притежава дялови участия в други дружества на обща стойност не по-малко от 400 млн. евро или равностойността им в лева.
Депозитът за участие в конкурса е 20 млн. евро или равностойността им в лева. Не се допускат до участие в конкурса консорциуми (във формата на търговски или граждански дружества, съгласно българското законодателство, специално създадени с цел участие в конкурса), офшорни дружества, както и лица, които имат непогасени, изискуеми публични задължения към българската държава, лица, които са в ликвидация, лица обявени в несъстоятелност или са в производство за обявяване в несъстоятелност, както и лица осъдени за банкрут.
Междувременно стана ясно, че германската банка KfW, на която БДЖ дължи над 40 млн. евро за мотрисите "Сименс", е готова да изчака приключването на приватизацията на "Товарни превози", след което преговорите за разсрочване на дълга ще продължат. Това съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски, цитиран от Агенция "Фокус".
От миналия месец министерствата на транспорта и на финансите преговарят с германската банка за разсрочването на дълга, по който БДЖ досега успяваше да плаща по 1 млн. евро на месец.