Предстоят нови промени за кандидат-шофьорите. На изпита по кормуване те ще получават произволно генериран маршрут, който ще се визуализира на GPS системата в автомобила.
Мирослав Мирчев е кандидат-шофьор и приветства новите промени, тъй като от приятели знае, че и в други европейски страни шофьорският изпит протича с предварително зададена начална и крайна точка.
„Аз лично не бих имал проблем с това, защото с предварителния маршрут може един вид да се падне и по-лесен от тесните улички“, смята той.
Председателят на изпитната комисия ще разполага с таблет, в който ще бъдат въведени различни маршрути, а изпитваните ще бъдат навигирани от гласово устройство. Така шофьорите ще бъдат готови за реалните условия на пътя, убедени са автоинструктурите.
„Не в определен район, не в определена улица, не в опеределен сфетофар или кръгово кръстовище, ами каквото му се падне, да е готов за реалния живот“, каза управителят на автошкола Владимир Василев.
Идеята на промените е да се елиминира субективният фактор, казват от бранша.
„Каква е разликата, ако устройството ви каже, че трябва да завиете надясно, а пък изпитващият ви каже да завиете при първа възможност - вие почвате да гадаете какво е това първа възможност. Изпитът трябва да бъде безкомпромисен към кандидатите - какво знаят и могат“, обясни Красимир Георгиева от Асоциация за квалификация на автомобилистите в България.
От Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" заявиха за bTV, че новата система вече се тества от учебните центрове и ще се въведе в експлоатация след като се установи, че работи безпроблемно.