Промени ще има днес в движението в София на бул. „Цариградско шосе“ заради планираното взривяване на ИПК „Родина“.

В 9:30 ч. предстои чрез серия от експлозии да бъде съборена една от емблематичните недостроени постройки.

По време на самите взривове движението по бул. „Цариградско шосе“ ще бъде напълно преустановено. Очаква се всичко да приключи около 10 часа.

От 9.00 часа до 10.00 часа на 26.04.2020 г. се забранява влизането на пътни превозни средства както следва:

- по централните пътни платна и локалното северно пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ в участъка от „Площад на авиацията“ до бул. „Александър Малинов“;

- по южното централно пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ в участъка от ул. „Йерусалим“ до бул. „Александър Малинов“ и по южното локално пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ в участъка от „Площад на авиацията“ до бул. „Александър Малинов“ с изключение на превозните средства от редовните линии за обществен превоз на пътници. „Дени Специал“ ЕООД трябва да постави необходимите пътни знаци, съгласно одобреният проект за временна организация на движението.

За същия период се променят маршрутите на:

Автобусни линии № 1, 3, 5 и 6:

- в посока изход от София: от автостанция „Гео Милев“ по маршрутите до спирка „Площад на авиацията“, след спирката автобусите ще се движат в южното локално пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ (по маршрута на тролейбусна линия № 5 и електробусни линии № 84 и 184) по ул. „Йерусалим“ и надясно в
южното централно пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ по маршрутите;

- в посока автостанция „Гео Милев“: от крайните станции по маршрутите до пътния възел на бул. „Цариградско шосе“ и бул. „Александър Малинов", през пътния възел надясно по пътната лента в посока ж.к. „Младост“, бул. „Александър Малинов“, по южното локално пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ до „Площад на авиацията“ и по бул. „Асен Йорданов“ по маршрута до автостанция „Гео Милев“.

Автобусни линии № 76, 213 и 305:

- в посока център: от крайните станции по маршрутите до спирка „Държавна печатница“, след спирката надясно по пътната лента в посока ж.к. „Младост“, бул. „Александър Малинов“, по южното локално пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ до „Площад на авиацията“ и по централното пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ по маршрутите;

- в посока ж.к. „Младост 4“: от крайните станции по маршрутите до спирка „Хотел Плиска“, след спирка автобусите се движат по маршрута на електробусни линии № 84 и 184 автобусна линия № 305 през „Площад на авиацията“, след спирка „Площад на авиацията“ се движат в южното локално пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ (по маршрута на тролейбусна линия № 5 и електробусни линии № 84 и 184) до бул. „Александър Малинов“ и надясно по бул. „Александър Малинов“ по маршрутите.

Автобусни линии № 204 и 604:

- в посока център: от бул. „Христофор Колумб“ по бул. „Брюксел“, на пътния възел с бул. „Цариградско шосе“ надясно по южното локално пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ (по маршрута на електробусни линии № 84 и 184) до „Площад на авиацията“ и по централното пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ по маршрутите;

- в посока ж.к. „Дружба 2“ и гара Искър: от крайните станции по маршрутите до спирка с код 2326 „Хотел Плиска“, след спирката автобусите се движат по
маршрута на електробусни линии № 84 и 184 автобусна линия № 305 през „Площад на авиацията“, след спирка с код 1257 „Площад на авиацията“ се движат в южното локално пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ (по маршрута на тролейбусна линия № 5 и електробусни линии № 84 и 184) до ул. „Йерусалим“, по ул. „Йерусалим“ и надясно по южното централно пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ по маршрутите.

Автобусите от линии №№ 1, 3, 5, 6, 76, 204, 213, 305 и 604 ще спират на всички съществуващи автобусни и тролейбусни спирки в променените участъци на маршрутите.

Жителите на района бяха предупредени чрез разлепени бележки да не излизат на терасите си и по улиците в периода от 9 до 10 ч.

Строежът на сградата, в която е трябвало да се помещава вестник „Работническо дело“ и други печатни издания, започва през далечната 1982 г. Сградата е завършена през 1987 г., тоест стояла е неизползвана цели 33 години.

От Столичната община обявиха, че толкова сериозен взрив у нас не е правен от 2003 г.