Общо 800 метра от двете страни на Тунел "Железница" от магистрала "Струма" вече са прокопани. В тунела ще бъдат изградени автомобилни преходи, които ще се използват само при аварийни ситуации.

Наред с това съоръжението ще разполага и с пешеходни преходи.

Снимка: БГНЕС

Очаква се Тунел "Железница" да бъде завършен през пролетта на следващата година.

Тунел „Железница“ ще е с дължина около 2 км, с две отделни тръби в посока и е най-дългият пътен тунел изграждан досега у нас.

Снимка: БГНЕС

Изпълнението на обекта, което започна през октомври м. г., напредва и строителите ще достигнат до прокопаването на първите 500 м в посока от Кулата към София, съобщиха от АПИ.

Снимка: АПИ

На обекта се работи денонощно, без почивен ден едновременно в двете тръби и от двете страни на тунела.

Съоръжението се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около 1,5-2 м във всяка тръба и посока на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери.

Снимка: АПИ

Усилено се работи и на участъците от двете страни на тунела. Отсечката преди съоръжението, пътувайки от София към Кулата, е с дължина 720 м, а тази след него е 1,4 км.

Снимка: АПИ

В тази отсечка ще бъде изградена аварийна връзка, която при настъпване на непредвидена ситуация в тунела ще може да отведе движението в посока София по път Е79.

Снимка: АПИ

Министърът на регионалното развитие Петя Аврамова и председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски направиха инспекция на строителството на тунела днес.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement