Общо 800 метра от двете страни на Тунел "Железница" от магистрала "Струма" вече са прокопани. В тунела ще бъдат изградени автомобилни преходи, които ще се използват само при аварийни ситуации.

Наред с това съоръжението ще разполага и с пешеходни преходи.

Снимка: БГНЕС

Очаква се Тунел "Железница" да бъде завършен през пролетта на следващата година.

Тунел „Железница“ ще е с дължина около 2 км, с две отделни тръби в посока и е най-дългият пътен тунел изграждан досега у нас.

Снимка: БГНЕС

Изпълнението на обекта, което започна през октомври м. г., напредва и строителите ще достигнат до прокопаването на първите 500 м в посока от Кулата към София, съобщиха от АПИ.

Снимка: АПИ

На обекта се работи денонощно, без почивен ден едновременно в двете тръби и от двете страни на тунела.

Съоръжението се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около 1,5-2 м във всяка тръба и посока на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери.

Снимка: АПИ

Усилено се работи и на участъците от двете страни на тунела. Отсечката преди съоръжението, пътувайки от София към Кулата, е с дължина 720 м, а тази след него е 1,4 км.

Снимка: АПИ

В тази отсечка ще бъде изградена аварийна връзка, която при настъпване на непредвидена ситуация в тунела ще може да отведе движението в посока София по път Е79.

Снимка: АПИ

Министърът на регионалното развитие Петя Аврамова и председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски направиха инспекция на строителството на тунела днес.