8 милиона лева на година струва поддръжката на 150-те километра около София, за която няма да се дължат винетни такси. Проблемът обаче не е само в София.
Порицан от премиера, председателят на пътната агенция Георги Терзийски призна в студиото на bTV, че е допуснал грешки.
„Почувствах се, че явно в работата си имам пропуски. Факт. Не мога да го отрека“, каза Терзийски.
След повече от година преговори стана ясно, че винетки на софийска територия няма да има. Според Терзийски този понеделник не се е очаквало шофьорите да имат винетки.
В понеделник пред камерата на bTV професор Олег Асенов от пътната агенция заяви точно обратното.
„Един пътник независимо къде той се намира, ако попада в републиканската пътна мрежа дължи винетна такса“, заяви тогава Асенов, който е член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура".
Божидар Стефанов живее край курорта „Св. св. Константин и Елена“. За да стигне до центъра на Варна, трябва да измине 4 километра по платената мрежа.
„Не виждам някаква логика, при условие, че се води градска част, да плащаме винетки“, казва Божидар.
Подобна е ситуацията в още няколко участъка, включително пътя за летището. От община Варна вече са изпратили искане до АПИ за освобождаване от винетки на тези места.
А седем села до Пловдив готвят протест. Досега жителите на Ягодово идвали в града по общински път. Преди дни обаче се появила табела за винетен стикер.
„Абсурдно е да ни искат винетка. Ако това се случи и с градския транспорт, какво ще правим?“, пита кметът на селото Димитър Дишев.
Изпратихме запитване до пътната агенция колко са участъците в цялата страна, които трябва да бъдат освободени от такси със заявление на общините и на каква стойност е тяхната поддръжка. До този момент отговор няма.