Премахнаха близо 413 метра от оградата на "Дунав мост" при Русе

На обекта се работи ежедневно по 10-12 часа на ден

Областният управител Драгомир Драганов по време на инспекция. Снимка: БГНЕС

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  17:45 ч. 09.10.2024 г.
 

Близо една пета от оградата на Дунав мост при Русе е премахната за реставриране, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). 

Дейностите са част от основния ремонт на българския участък на 70-годишното съоръжение. Началото му беше поставено на 10 юли от служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова. 

В момента се работи по реставрацията на пешеходния парапет и стълбовете за осветление на моста. Те са с художествена стойност и при демонтажа им, поради основния ремонт на съоръжението, трябва да се запази тяхната цялост, да бъдат възстановени и отново поставени.

До момента е премахната ограда с дължина 413 метра, която се реставрира, а общата ѝ дължина е 2120 метра. Демонтирани са и 12 стълба за осветление. Работи се по възстановяване на нарушената цялост на отделни елементи и се произвеждат нови. 

Ремонтът на моста в момента се извършва отсечка с дължина от над 400 метра, в платното на влизане в България.

 

От 2 до 8 октомври са демонтирани 25 пътни панела или общо 150 от началото на строително-монтажните работи на 10 юли, съобщават още от АПИ.

Снимка: БГНЕС

Монтирани са и 23 нови, като общият брой достига 133. Продължава и процесът по изработване на нови стоманобетонни пътни панели. До момента са направени 175 броя. В естакадния участък на моста е изцяло демонтирана съществуващата колекторна система.

Направени са отворите за монтажа на мостови отводнители в участък с дължина 240 метра и е започналo тяхното поставяне. За всички стоманени елементи се предвижда нанасяне на трипластова антикорозионна защита, като тя вече е подменена в участък с дължина 206 метра. Извършено е и пясъкоструене на стоманената пътна конструкция в отсечка с дължина 34,4 метра.

От АПИ уточниха, че строителните дейности продължават да се извършват без спиране на движението и съоръжението няма да се затваря. На обекта се работи ежедневно по 10-12 часа на ден, през светлата част от денонощието. Работният процес се организира и извършва така, че превозните средства да преминават поетапно двупосочно в платното, в което не се работи.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Най-четени
Най-нови