„С интерес наблюдавам състезанието на политици, извадени от нафталина и запътили се натам, да обясняват кой има по-големи заслуги за разкриване на детайли за тръбата във Варненското езеро“.
Това коментира варненският кмет Иван Портних след вчерашното обвинение на Окръжната прокуратура. То е заради казуса с канализационната тръба под Варненското езеро, с която имаше серия от аварии въпреки дадените големи средства за ремонти.
Кой кого е уведомил ще стане ясно в хода на процедурата, добави Портних и заяви, че не той е счупил тръбата.
„Нито съм одобрявал програма, нито съм осигурявал финансиране, нито съм избирал изпълнител, надзор, нито съм строил, нито съм приемал в експлоатация и разплащал тази тръба, защото не съм се занимавал с политика по онова време“, каза още Портних.
„Нека Гуцанов да попита своя началник Станишев за всички тези въпроси. По време на „Тройната коалиция“ са избрани изпълнители, надзорници, проект и всичко останало“, добави той.
Портних обясни, че не е ходил на разпит, а е получил документите, които „е трябвало да ми връчат“.
Варненският кмет попита и какво става с азотния тор от „Вера Су“.
Портних коментира и новият програмен период, който е започнал от януари 2021 година.
"Основният акцент беше насочен срещу Плана за възстановяване и развитие. Покрай него изчезна темата за националните програми, които не са на дневен ред вече година и половина. За тях нищо не се говори", каза кметът на Варна .
Той отбеляза още темата за интермодалния терминал. "Идеята на Гуцанов за втори Аспарухов мост леко сме я забравили. Този мост допреди година всеки ден падаше. Сега гледам, че явно мостът, с идване на промяната, се е заздравил и такава тема не съществува", каза той и коментира "Хемус".
"Промяната в този регион се изрази в това, че спряха строителството за "Хемус" при оставени пари от предното правителство. Въпросът явно не е на финанси, а на това, че на "Хемус" не се работи. От важно значение за всеки един варненец е, че всичкото е свързано изначално с "Хемус". Спряха "Хемус", а темата с автомагистрала "Черно море" изчезна, защото, за да има втори Аспарухов мост, той нещо трябва да свързва. Респективно трябва да се работи по темата с автомагистрала "Черно море". Те "Хемус" не строят, а проектирането на АМ "Черно море" изчезна от дневния ред. Най-вероятно затова се заздрави старият Аспарухов мост, а пък втори мост към днешна дата явно не ни е нужен. Затова ще строим нов интермодален терминал, което не е лошо, но искам да обясня, че дори собствеността на терена, половината е общинска. Не знам как някой ще строи нещо, преди да сме оправили въпроса със собствеността на терена", каза варненският кмет.
Вижте още във видеото.