За разлика от всеки друг път, когато партиите залагаха на плакатна война и ликовете на техните лидери грееха от всеки билборд, този път подходът беше различен. Посланията бяха агресивни, а езикът - често нецензурен. Такъв, какъвто е в част от 20-секундния клип на ВМРО.
Силна доза провокация и агресия имаше и в клипа на „Атака”. Лидерът Волен Сидеров, е основен лирически герой и в химна, написан специално за случая.
Своеобразна перла в короната на предизборните хроники е клипът на Соломон Паси, който е кандидат в Пловдив и най-известният собственик на трабант в България. В него Паси казва „ Момичета, вие сте отличнички, майна, гласувай с номер шест, от малък знам че раят на планетата е Пловдив под тепетата.”
В кампанията на коалицията между НДСВ и хората на Касим Дал пък се говореше и пееше предимно на турски.
ДПС също даде каквото можа на предизборния жанр. Дуетът на дъщерята на Мустафа Чаушев - Ажда с Четин Казак беше записан също на турски специално за изборите.
На този фон, посланията на останалите участници може да се оценят и като "постни.” ГОРД обаче не се сдържаха да нападнат управляващите: „Купуването и продаването на гласове е престъпление, но Бойко и Цецо не знаят това”, се казва в клипа им.
Хората на Меглена Кунева също отнесоха доста критики. Рекламното видео, в който основните лидери на партията сядат в кръг, избиратели определят като сбирка на анонимните алкохолици.
ГЕРБ и БСП не привлякоха вниманието на зрителя с нищо особено. Клиповете им останаха незапомнящи се, а акцентът върху лидерите - очакван.
Най-силно на войната с клипове наблегнаха от ДСБ и ефективността на инвестицията предстои да се оцени.