10 дни остават до изборите, а по улиците почти няма плакати и билбордове с ликовете на политиците. Да се говори за смъртта на предизборния плакат съвсем не е преувеличено. От една разходка по улиците на големите градове човек може и да не разбере, че изборите чукат на вратата.
Въпреки че обикновено всички свободни пространства са облепени с плакати, този път политиците са заложили на друга кампания.
И от Централната избирателна комисия отчитат, че тази година поведението на политиците е европейско и нарушения, свързани с плакатите, няма. „Основното задължение е те да бъдат разпространявани на места, които са определени със заповед на кмета на общината”, казва Бисер Троянов, говорител на ЦИК.
Социолозите и политолозите също имат своето обяснение за промяната - хората вече реагират отрицателно на лицата на политиците.
„Протестите, улицата, вкараха политиците в някакъв режим на стрес. Според мен те вече имат съзнанието за това, че не са достатъчно харесвани. И като че ли имаме кампания, в която те се опитват да не се натрапват”, смята Антоанета Цонева.
Анализаторите допълват още, че плакатът и изборните послания са клише, от което вече се бяга. „Тази кампания не желаят да изглежда пищна, защото би изглеждало като пир по време на чума”.
Затова кандидатите за народни представители все повече разчитат на лични срещи с електората или послания в мрежата. Макар че, според експертите, не се вслушват в обратната връзка.